ارزیابی مدارس علمیه خواهران در دستور کار مرکز مدیریت قرار دارد

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به مقایسه آمار پذیرش سال جاری با سال قبل پرداخت و اظهار کرد: ارزیابی مدارس در چهار عرصه آموزش، پژوهش، فرهنگی ـ تبلیغی و مدیریتی به طور جدی در دستور کار مرکز مدیریت قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، فاز سوم مجتمع تحصیلات تکمیلی سطح سه و چهار مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(س) گرگان با حضور حجت الاسلام والمسلمین فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور و آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و مؤسس مجموعه، جمعی از مدیران استانی و شهرستان گرگان، علمای اهل تسنن و تشیع افتتاح شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین فاضل در ابتدای سخنان خود با تبریک ولادت امام رضا(ع) به روایتی اشاره کرد و گفت: اباسعد به نقل از امام رضا(ع) می‌فرمایند: «سَمِعتُ أبَا الحَسَنِ الرِّضا علیه السلام یَقولُ: رَحِمَ اللّه عَبدًا أحیا أمرَنا. فَقُلتُ لَهُ: و کَیفَ یُحِیی أمرَکُم؟ قالَ: یَتَعَلَّمُ عُلومَنا و یُعَلِّمُهَا النّاسَ، فَإِنَّ النّاس لَو عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعونا». (عیون أخبار الرضا(ع): ۱ / ۳۰۷ / ۶۹ ، معانی الأخبار : ۱۸۰ / ۱ ).

وی با تشریح فرازی از روایت فوق، یکی از مصادیق زنده کردن امر اهل بیت(علیهم‌السلام) را افتتاحیه چنین مراکز و مدارس علمیه دانست که در آنها انتقال دانش و معارف الهی و فرهنگ اصیل اسلامی اتفاق می‌افتد و امام رضا(ع) در این راستا برای کسانی که احیای امر می‌کنند، طلب رحمت کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به ویژگی‌های دوران امام رضا(ع) و حاکمان وقت اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم حکومت‌ها و دولت‌های متعددی که در جمهوری اسلامی آمدند بتوانند در جهت تقویت، توسعه و تعمیق مدارس این‌چنینی بیش از پیش نقش ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل خاطرنشان کرد: این مجموعه فاخر که همه اضلاع و ابعاد مورد تفاهم و توافقی که باید یک مدرسه داشته باشد، کم نظیر است و با وجود تمام امکانات و امنیت، هیچ عذری برای خواهر یا برادر طلبه باقی نمی‌ماند که نقش آفرین نباشد زیرا تمام امکانات برای شکوفایی استعدادها وجود دارد.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۶۰ سوره انفال فرمودند: «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم وَآخَرینَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ یَعلَمُهُم وَما تُنفِقوا مِن شَیءٍ فی سَبیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیکُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ» که این آیه تنها نقش بازدارندگی و ترساندن را برای صنایع موشکی ندارد بلکه حوزه‌های علمیه که رکن رکین حمایت از نظام است، باید با تمام توان و استعداد برای پیشرفت خود تلاش کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه چهل سال در این کشور نظامی مبتنی بر دین و دیانت شکل گرفت که باید مبانی دینی حکومت و حکمرانی هم به پشتوانه حوزه های علمیه اتفاق می‌افتاد، به سند پنج ساله حوزه‌های علمیه اشاره کرد و بر پیمودن این مسیر تاکید کرد.

وی ادامه داد: این برنامه مشخص می‌کند که افق ۱۴۱۴ حوزه های علمیه خواهران کجاست که سه برنامه را در درون خود جای داده و برنامه اول در اواخر سال ۱۴۰۱ رقم خورد و شروع برنامه را در سال ۱۴۰۲ داشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل گفت: بر اساس آن برنامه باید بانوانی تربیت کنیم که در سال ۱۴۱۴ مرجع و ملجأ پاسخگویی به سوالات بانوان باشند و در این راستا، باید به سمت رشته های علوم عالی و سطح سه و چهار با تنوع در تمام رشته‌ها حرکت کنیم و برای این امر باید جذب و پذیرش درستی را در مقطع سطح ۲ داشته باشیم تا بتوانیم آن را به سطح سه و چهار سوق دهیم.

وی به مقایسه آمار پذیرش سال جاری با سال قبل پرداخت و اظهار کرد: ارزیابی مدارس در چهار عرصه آموزش، پژوهش، فرهنگی-تبلیغی و مدیریتی به طور جدی در دستور کار مرکز مدیریت قرار دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور در آستانه رحلت حضرت امام خمینی(ره)، به خدمات ایشان اشاره کرد و گفت: تمام تلاش حاکمان وقت بر این بود که دین و دیانت و مذهب را بزدایند و نمادهای دینداری را کم کنند و این قاعده با رضاخان شروع شد اما قدرت و اراده خداوند این بود که در صدمین سالگرد تاسیس حوزه علمیه قم قرار گرفتیم.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل ابراز کرد: امروز در حوزه علمیه به جایگاهی رسیده‌ایم که در لسان رهبر معظم انقلاب از حوزه علمیه خواهران به «پدیده مبارک» نام می برند و امیدواریم با استفاده از این موقعیت، جایگاه و تعهد نسبت به انقلاب و آینده کشور، امر پدیده بودن مستدام باقی بماند.

وی در پایان از تمام کسانی که در بالندگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهراء(س) گرگان تلاش کردند، قدردانی کرد.

ارزیابی مدارس علمیه خواهران در دستور کار مرکز مدیریت قرار دارد

ارزیابی مدارس علمیه خواهران در دستور کار مرکز مدیریت قرار دارد

ارزیابی مدارس علمیه خواهران در دستور کار مرکز مدیریت قرار دارد

ارزیابی مدارس علمیه خواهران در دستور کار مرکز مدیریت قرار دارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha