ازدواج به هنگام و فرزندآوری از وظایف و نیازهای حیاتی جامعه است

مدرس حوزه علمیه گفت: ازدواج به هنگام و فرزندآوری، یکی از وظایف مهم و اساسی و جزو نیازهای حیاتی جامعه فعلی است و نوعی جهاد برای زنان به حساب می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه های علمیه خواهران، خانم حمیده سادات موسوی، در نشستی با عنوان "افزایش جمعیت و فرزندآوری" در جمع طلاب و کادر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در بحث افزایش جمعیت یکی از رسالت های اصلی طلاب است و یکی از نیازهای فعلی جامعه است، در حقیقت نوعی جهاد است که خداوند متعال ابزار آن را در وجود زنان قرار داده و پایداری یک تمدن نیز با ازدیاد نسل همراه است.

مدرس حوزه، با اشاره به نگرانی‌های موجود در مورد سالمندی و پیری جمعیت کشور گفت: با کاهش جمعیت جوان، در آینده کشور با مشکلاتی همچون هزینه بالای نگهداری سالمندان، کاهش تولید، کمی نیروی کارآمد جوان و در نتیجه استفاده از مهاجرین برای نیروی کار در کشور روبرو خواهد شد که این امر، تغییر فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: از دیگر پیامدهای پیری جمعیت، ضعیف شدن نیروی دفاعی کشور و کم شدن جمعیت جوان و نخبه جهت اعتلای علمی و نظامی و امنیتی کشور می‌باشد.

مدرس حوزه، با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی که نگرش منفی بر بحث فرزندآوری دارد، بیان کرد: الزاما توان اقتصادی بالا، اشتیاقی برای فرزندآوری در پی ندارد، زیرا در این مسئله عواملی چون اعتقادات، فرهنگ، هویت شناختی جسمانی و اثرگذار است، راحت طلبی، تجمل گرایی و مصرف زدگی، نتیجه تغییر سبک زندگی‌ها است که اثر مستقیم بر فرزندآوری دارد.

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: نگاه الهی و امید به رزاقیت خداوند، در داشتن زندگی آرام توأم با قناعت اثرگذار است و اگر پایه اقتصادی خانواده بر این اساس شکل بگیرد، مشکلات اقتصادی اثر چندانی در تمایل به فرزندآوری نخواهد داشت.

 وی تصریح کرد: اسلام دین جامع و کامل برای زندگی بشر در تمام اعصار است، واقعیت‌های عالم در نگاه دینی با محاسبات مادی سنجیده نمی‌شود و لذا وجود فرزندان را مایه خیرات و برکات می‌داند.

  خانم موسوی در پایان تاکید کرد: با ایجاد فرهنگ گفتمان و مطالبه گری از مسئولان مربوطه، در جهت رفع موانع اقتصادی و تامین نیازهای اساسی جامعه، می‌توان گام موثری در روند افزایش جمعیت برداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha