شهدای پانزده خرداد، جرمی غیر از دفاع از حقایق اسلام ناب نداشتند

استاد سطح عالی حوزه در وصف شهدای پانزده خرداد گفت:شهدای پانزده خرداد جرم و انگیزه ای غیر از دفاع از حقاقیق اسلام ناب نداشتند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست اخلاق هفتگی با حضور آیت الله احمد شیخ بهایی در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران کرمان برگزار گردید.

آیت الله شیخ بهایی در ادامه شرح دعای شریف مکارم الاخلاق گفت: دستیابی به آرزوها از درخواست های امام سجاد(علیه السلام) از محضر خداوند متعال است و امل به معنای آرزوی چیزی است که انسان ندارد و دوست دارد آن را داشته باشد.

وی افزود: رجا  امری است که جزئی از آن موجود است و انسان امید دارد که به آن هدف برسد. رحمت خداوند متعال در کنار امید انسان قرار می گیرد . در مورد آرزو هم اگر در کنار تکیه به خدا قرار گیرد، امری مطلوب است. اما اگر آرزوهای دور و دراز باشد و تکیه الهی نداشته باشد، تنها انسان را از یاد آخرت باز می دارد.

استاد سطح عالی حوزه اظهار داشت: اگر امام (علیه السلام) درخواست برآورده کردن آرزوی را می نمایند، آرزویی است که با امید به خداوند همراه است. در روایات انسان سفارش به حرکت بین بیم و امید شده است. در هر دو طرف انسان باید خلوص پیدا کند، یعنی در ناحیه رجا ، امید خالص و در بیم نیز، ترس خالص داشته باشد و نباید یکی بر دیگری بچربد.

وی ادامه داد: امید وقتی است، که انسان در خانه خدا و در مقام درخواست و دعا و توبه است و بیم از خداوند متعال نیز در جایی است که انسان در معرض انجام گناه و محرمات الهی است.

آیت الله شیخ بهایی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری(حفظه الله) می فرمایند: «امام خمینی (ره) با دو بال ایمان و امید حرکت کردند.» دشمن نیز همین دو امر را نشانه گرفته است و بذر ناامیدی را در بین مردم پراکنده می کند. در حالیکه ما توان حرکت و برنامه ریزی درست و رسیدن به اهداف مطلوب خود را داریم ، چنانچه پس از انقلاب اسلامی این امر نمایان است.

وی  تصریح کرد: امید، لشکر خدا و از جنودرحمان است و یأس از جنود شیطان است، چون ابلیس از رحمت خدا مایوس است.  بنابراین امام(علیه السلام) می فرمایند: خدایا آرزوهای مرا در قالب امید به رحمت خودت محقق فرما.

آیت الله شیخ بهایی با اشاره به سالگرد شهادت شهدای پانزده خرداد گفت: این افراد، شهدایی هستند که جرمی و انگیزه ای جز دفاع از حقیقت اسلام نداشتند و مظلومانه و بدون حمایت احدی عاشقانه مبارزه کردند. انگیزه شان خالصانه و الهی بود و با این عشق و انگیزه در خون خود غلطیدند. اما ثمره خون ایشان شکوه و عظمتی است که اسلام در دنیا پیدا کرده است و از آن فضای تاریک به این فضای روشن رسیده ایم.

وی ادامه داد: داغ این عزیزان تا ابد بر سینه هر مسلمانان سنگینی خواهد کرد. خانواده های ایشان نیز هرچه اکرام گردند، جبران خون این عزیزان نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha