اجرایی شدن نخستین برنامه پنج ساله حوزه علمیه خواهران/ بانوان باید خودشان عهده‌دار امورشان باشند

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اجرایی شدن برنامه پنج ساله حوزه خواهران گفت: بانوان باید خودشان عهده‌دار امورشان باشند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه علمیه خواهران کشور، در آیین سنگرسپاری حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، با بیان اینکه بی‌شک خدمات حوزه علمیه اصفهان و عالمان این حوزه که خدماتی به حوزه های علمیه داشتند برکسی پوشیده نیست، گفت: استان اصفهان یکی از چهار یا پنج استان معدود حوزه علمیه خواهران است که از لحاظ کمی و کیفی دارای رتبه برتر است و نزدیک به ۵۳ واحد تربیتی در این استان فعال است و رشته‌های متنوعی در حوزه علمیه خواهران استان اصفهان وجود دارد.

وی در ادامه خطاب به حجت الاسلام عبداللهی نژاد مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، خاطرنشان کرد: این تراث را عزیزتر از جان حراست و مراقبت کنید، با توسعه رشته‌ها و مداقه بر اینکه کیفیت و کمیت این حوزه علمیه پایین نیاید این میراث گرانبها را حفظ کنید.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به تأسیس سه مدرسه صدراعظم در حوزه‌های علمیه جهان تشیع، تصریح کرد: گاهی قدرت و حاکمیت در کنار حوزه علمیه باعث رونق شد و اگر دولت شیعی صفوی نبود امروز اعتلایی که نشان از حرف داشتن مذهب برای علم و حکمت و کلام و تفسیر و علوم مختلف دارد، برخوردار نبودیم.

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: خداوند به پیامبر اکرم(ص) فرمود به مردم بگو من بابت زحمت رسالت اجر و مزدی نمی‌خواهم مگر مودت و نیکی نسبت به قوم و خویش و نزدیکان مؤنث خودم و نزدیکترین فرد از این حیث به ایشان حضرت زهرا(س) است، این آیات نشان دهنده جایگاه زن در اسلام و در نزد خداوند متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با بیان اینکه مدارس علمیه خواهران به صورت رسمی نزدیک به ربع قرن است که شکل گرفته است، اظهار کرد: حدود ۲۸ سال است که حوزه علمیه خواهران به صورت رسمی شکل گرفته است و امسال ما در آستانه یکصدمین سالگرد باز تأسیس حوزه علمیه قم با همت آیت الله حائری یزدی هستیم و البته اهتمام امام خمینی(ره) و مقابله با تلاش رژیم پهلوی برای حذف و هدم دین بسیار ویژه بوده است و بیشترین تلاش متعلق به مرحوم امام خمینی و بعد انقلاب اسلامی بوده است.

وی به روایتی از امام جواد(ع) اشاره کرد و گفت: در روز قیامت هر کسی به نور امام خود چنگ می‌زند و شیعیان نیز به نور ائمه اطهار(ع) چنگ خواهند زد. امروز در جمعی هستیم که هرکسی به نحوی به حوزه‌های علمیه امام صادق(ع) کمک می‌کند و امام صادق(ع) می‌فرمایند شیعیان ما متعلق به ما هستند و همین روایت نشان دهنده این است که هر کسی به این مکتب و راه خدمت می‌کند در قیامت نیز با ایشان محشور خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان در ادامه افزود: توسعه مدارس متعلق به امام صادق(ع) و ترویج و توسعه فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) توفیق بسیار بزرگی است. این توفیق بسیار بزرگی است که کسی در مسیر تربیت افراد باشد و جایگاه جانشینی پیامبران را به دست بیاورد. سرکار خانم شفیعی خدمات بسیاری را در این مدت به حوزه داشتند و در ادامه نیز در کنار ما در حوزه علمیه خواهران خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان امانت گرانبهایی را برعهده گرفته است و نباید در مسیر خدمت به این حوزه علمیه شب و روز داشته باشد. از فرصت‌ها باید به نحو مطلوب استفاده کنیم و مانع روزمرگی و کاری به هرجهت باید خلاصی پیدا کنیم، در دوران طلایی جمهوری اسلامی هستیم و باید طلاب تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل از تصویب و اجرایی شدن نخستین برنامه پنج ساله حوزه علمیه خواهران کشور خبر داد و تصریح کرد: با تلاشی دو، سه ساله این برنامه مشخص شده و سهم حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تا افق ۱۴۱۴ مشخص شده است و وعده بر این است که در امور مربوط به بانوان باید خود بانوان عهده‌دار امور باشند و امسال در اولین قدم‌های اولین برنامه پنج ساله حوزه علمیه خواهران هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha