عزت و بزرگی امام خمینی(ره) حاصل ایمان و اخلاص ایشان بود

استاد اخلاق حوزه گفت: یاد خدا و اخلاص در عمل، دو خصیصه متعالی در امام خمینی(ره) بود که این امر موجب عزت و بزرگی ایشان بین عموم مردم شد.

 به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم سیده مجیره ساداتیان، استاد اخلاق، در جمع مددجویان مرکز تخصصی فرهنگی حضرت خدیجه(سلام‌الله‎علیها) حوزه علمیه خواهران شهرستان جویبار، ضمن اشاره به شخصیت امام خمینی(رحمه الله علیه) اظهار کرد: تکیه گاه امام(رحمه‌الله‌علیه) در تمام امور فقط خدا بود، یاد خدا و اخلاص در عمل دو خصیصه متعالی ایشان بود که موجب عزت و بزرگی امام بین عموم مردم شد.

وی در ادامه با اشاره به مقید بودن ایشان به سبک زندگی اسلامی در تمام ابعاد و عامل بودن به اوامر الهی افزود: امام در تمام مسایل با خدا معامله می کرد و لذا سود و زیان مادی هیچ ارزشی در نظر ایشان نداشت، همین امر راه رسیدن به مقصد را برای ایشان فراهم می‌کرد.

خانم ساداتیان با تاکید بر این مسئله که امام(رحمه‌الله‌علیه) توکلشان فقط بر خدا بود، گفت: امام کسی بود که جز بر خدا تکیه نکرد، جز برای رضایت الهی کاری انجام نداد، تعریف، تمجید و حتی تخریب دیگران، در ایشان خللی ایجاد نکرد.

استاد اخلاق در پایان به محبوبیت و مقبولیت شخصیت امام خمینی(رحمه الله علیه) اشاره و اظهار کرد: وداع مردم ایران و سایر مسلمانان جهان با پیکر امام که در تاریخ ماندگار شد، گویای محبوبیت و مقبولیتی است که ایشان در دل‌های مردم داشتند و این عشق و علاقه بعد از سال‌ها از رحلت ایشان همچنان در ایام سالگرد آن بزرگمرد جهان اسلام به چشم می‌خورد، مکتبی که امام بنا نهاد، بر پایه ایمان به خدا و اعتماد به حضور مردم در صحنه بود که بعد از چهار دهه از ظهور انقلاب، این همراهی وجود داشته که موجب افتخار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha