حوزه علمیه خواهران ظرفیت بزرگی جهت راهبری فرهنگی جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین علی عرب پور نماینده ولی فقیه در سپاه استان کرمان در نشست بصیرتی در حوزه علمیه خواهران گفت: حوزه علمیه خواهران ظرفیت بزرگ و مطلوبی جهت راهبری فرهنگی جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، جلسه بصیرتی با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی عرب پور نماینده ولی فقیه در سپاه استان و سرهنگ نیک پور مسئول امور برنامه ریزی در سپاه استان در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران کرمان برگزار گردید.

در این نشست که با حضور کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان و مدیران و معاونین مدارس شهر کرمان برگزار گردید ، محمدی مدیر حوزه علمیه خواهران به ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت مدارس استان پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین عرب پور نیز در ابتدا با توجه به تقارن این نشست با ایام عید سعید غدیر گفت:امام علی (علیه السلام) می فرمایند: هر کس خودش را در مقام امامت جامعه قرار می دهد باید چند امر را رعایت کند، اول اینکه به تعلیم نفس خود بپردازد. بنابراین فرد قبل از اینکه با زبان بخواهد دیگری را نصیحت کند، باید با رفتار خود الگوی جامعه باشد.

وی ادامه داد: مهم ترین اصل در تربیت، نمود در رفتار است، اگر تربیت فقط زبانی باشد اثر وضعی دارد اما اگر با عمل همراه شود، بالاترین سیره است و بیشترین تاثیر را خواهد گذاشت. اگر کسی معلم و آموزگار خود شود، بیشتر سزاوار بزرگداشت است، تا کسیکه فقط مربی و معلم دیگران شده است، زیرا فردی که اول به تربیت خودش پرداخته، بالاترین جهاد را در جبهه درونی خود ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان به تبیین مصادیقی از مجاهدان حقیقی پرداخته و تصریح کرد: در جامعه نمونه های والایی همچون سردار سلیمانی و شهید حججی وجود دارد، که حاکم بر نفس خود شدند و خداوند  به ایشان مقام رفیعی در زمین و آسمان عطا نمود. خداوند عقل و فطرت و وجدان را در درون انسان قرار داده و اگر انسان اینها را در مسیر حق اداره نماید، هیچ کس جلودار او در مسیر حرکت کمالی خود نیست.

وی افزود: خداوند متعال نعمت بزرگی را به عنوان دین در خدمت بشر قرار داده و در دین نعمتی بالاتر قرار داده که تکمیل کننده دین است و بر همه ادیان دیگر هم رجحان دارد و آن مسأله ولایت است، زیرا خداوند متعال می فرماید: «الیوم اکملت لکم دینکم» یعنی دین با ولایت کامل می شود. در نتیجه هرکس در این مسیر قرار می گیرد قطعا از آن سیراب خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عرب پور، تقابل حق و باطل و شیطان با انسان را ابدی دانسته و بیان داشت: انسان تنها موجودی بود که امانت الهی یعنی اقامه حق و مبارزه با ظالم را پذیرفت و تا قیامت پذیرش این امانت امتداد دارد و مسأله امامت حق ابدی است و هرچه مقابل آن باشد باطل ابدی است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، مکمل حکومت انبیاء الهی و اهل بیت (علیهم السلام) است. امام(ره) هنر و مهارتشان این بود که همه مدل ها و جریانات علمی و فرهنگی را گرد هم جمع کردند. اما فقط کسانی در این مسیر ایستادند و راه را ادامه دادند، که به این ریسمان محکم چنگ زده و آن را رها نکردند.

 این مقام مسئول اظهار داشت: سه مثلث عبری عربی غربی با هم متحد شده و هر سال، وعده نابودی نظام را می دهند، جبهه استکبار پایانی ندارد و این مقابله ادامه خواهد داشت، اما تا زمانی که تفکر جهادی برقرار است، امام زمان حامی ماست و ترسی از دشمنان وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان با اشاره به نقش و وظیفه طلاب حوزه علمیه در شرایط کنونی گفت:  ما حوزویان باید به تقویت میدان ها و صحنه های مهم بپردازیم و خودمان هم پای انقلاب محکم بایستیم، زیراخواستگاه اصلی انقلاب، حوزه علمیه است.

وی افزود: حوزه های علمیه خواهران، ظرفیت بزرگی است که می تواند از نظر فرهنگی راهبر بزرگی برای جامعه باشد و باید اثر گذاری و مواضع رشد را از قرآن گرفته و در جامعه پیاده نماید، زیرا هر جنگی نیاز به محتوای خوب برای مقابله دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عرب پور جایگاه دشمن امروز را در وضعیت نامطلوبی دانسته و تصریح کرد: امروز دشمن در اوج قدرت است و تمام توان خود را کسب کرده و به سراشیبی افتاده است و ایران اسلامی در اوج قرار گرفته است.

وی در پایان به قدرت ایران اسلامی اشاره نموده و گفت: سه مرحله فتح و ظفر و رسیدن به ایده آل و هدف در ایران به بار نشسته است و ایران چون بزرگ است، دشمن بزرگ هم دارد. ما دشمن را کوچک نمی بینم اما دشمن رو به اضمحلال است و به شکست خود هم اعتراف دارد. اما شرط ماندن در مسیر مبارزه با دشمن تا رسیدن به حق، چنگ زدن به حصن حصین ولایت است و راه راست، راهی است که در مسیر امیر المومنین (علیه السلام) و فرزندان با کرامت ایشان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha