ائمه (ع) مصداق بارز حسن عاقبت‌اند

استاد و پژوهشگر حوزه، در نشست پژوهشی با عنوان«حسن عاقبت و عوامل پیدایش آن از منظر آیه ۲۲ سوره رعد» گفت: ائمه (ع) مصداق بارز حسن عاقبت اند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه های علمیه خواهران، زهرا بیات در نشستی پژوهشی با عنوان«حسن عاقبت و عوامل پیدایش آن از منظر آیه ۲۲ سوره رعد» با حضور شهره شریفی، استاد و پژوهشگر حوزه، در سامانه سیما، خبر داد.

در این نشست شریفی، در بخش اول سخنان خود ضمن تعریف و اهمیت عاقبت به خیری بیان کرد: آیات شریفه قرآن، روایات و رفتار بزرگان دین نشان می‎دهد که عاقبت به خیری انسان به این معناست که هنگام خروج انسان از دنیا و ورود او به عالم آخرت به گونه ای باشد که تسلیم امر خدا باشد؛ کلیدواژه لا تَمُوتَنَّ ألّا و أنتُم مَسلِمُون از این موضوع حکایت می کند.

وی  در بخش دوم بیانات خود به عوامل پیدایش حسن عاقبت در آیه ۲۲ سوره رعد، اشاره کرد و گفت: مطابق این آیه شریفه، صبر، اقامه نماز، انفاق مال در آشکار و نهان و دفع سیئات با حسنات برای خداوند، عوامل پیدایش حسن عاقبت هستند، البته گفتنی است این عوامل باید برای خدا خالص باشد تا موجب حسن عاقبت شود.

استاد و پژوهشگر حوزه، در پایان یادآور شد: مطابق روایات در کتاب تفسیر قمّی، اهل بیت(ع) مصداق بارز کسانی هستند که با سلامتِ دین و تسلیمِ محض، به سرای باقی خواهند رفت و صبرشان نتیجه علمشان است. شیعیان نیز اگر می خواهند عاقبت به خیر شوند، باید با تأسی از اهل بیت(ع) در مسیر حسن عاقبت قرار گیرند.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha