پیام عاشورا  زنده نگه داشتن فریضه عفاف و حجاب است

مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه برازجان(س) برازجان گفت: وظیفه امروز زنان در جامعه مانند زنان نهضت عاشورا، برپایی و زنده نگه داشتن فریضه عفاف و حجاب است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه حوزه های علمیه خواهران کشور، اکرم غیب الهی در جمع مادران عاشورایی شهر دالکی، اظهار داشت: واقعه عاشورا نقش به‌سزایی در حیات و رشد و گسترش اسلام داشته و همچون چراغ روشنی، مسیر امت اسلامی را نورافشانی کرده است.

وی افزود: یکی از گروه‌های نقش‌آفرین در این نهضت زنان بودند و اگر اسلام با قیام امام حسین(ع) زنده است، سهم بزرگی از آن مربوط به زنانی است که تاریخ مانند آن‌ها را کمتر دیده است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت رقیه (س) برازجان، با اشاره به نقش‌های مهم زنان در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: نقش اصلی حضور زنان در حادثه عاشورا «پیام‌رسانی» بود و با توجه به زمان و مکان مناسب، توانستند حقانیت قیام عاشورا را گسترش دهند و پیام مکتب حسینی را به جهانیان ابلاغ کنند.

غیب الهی، با تأکید بر اهمیت الگوگیری از زنان عاشورا، خاطرنشان کرد: رسالت زنان امروزی در زمینه جهاد با تأسی از زنان مکتب حسینی، مدیریت کردن اصلی‌ترین هسته اجتماع یعنی خانواده و فراهم کردن بستری مناسب برای رشد و بالندگی همسر و تربیت فرزندان صالح و فرزند آوری است.

وی به تشریح دیگر رسالت‌های زنان امروزی در جامعه پرداخت و گفت: زنان امروزی با توجه به شرایط جامعه، جهت استحکام خانواده آستانه صبر و تحملشان را زیاد کنند تا گنجی از گنج‌های بهشت را نصیب خود کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران، یادآور شد: وظیفه امروز زنان در جامعه مانند زنان نهضت عاشورا، برپایی و زنده نگه داشتن فریضه عفاف و حجاب است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha