جایگاه عفاف و حجاب از منظر حضرت زینب(س)

استاد مدرسه علمیه کوثر زرندیه با طرح این سوال که باید ببینیم جایگاه عفاف و حجاب از منظر حضرت زینب(س) کجاست، گفت: حجاب یک نتیجه، اصل و ریشه عفاف و حیا و بخشی از عفاف و حیا فطری است، یعنی خداوند در ذات او قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، پیش از ظهر امروز مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) با سخنرانی زهرا صفایی استاد مدرسه علمیه کوثر زرندیه و ذکر مصیبت  خانم صوفی و با حضور طلاب و بانوان این شهرستان در مدرسه علمیه خواهران کوثر زرندیه برگزار شد.

صفایی در این نشست اظهار داشت: اسلام به زن، بهترین هدیه را که همان پوشش است عطا فرموده که از طریق آن بتواند خود را از نگاه‌های مردان بیمار دل، محافظت کند.

وی افزود: حضرت زینب(س) در بخشی از خطبه‌ خود در شام، به دفاع از حریم عفاف و حجاب پرداختند و فرمودند: ای پسر آن مردی که جد من اسیرشان کرد، آیا این از عدل است که تو زنان و کنیزان خود را پشت پرده بنشانی و دختران رسول خدا(ص) را اسیر بدین سو و آن سو بکشانی و پرده حجاب آن‌ها را بدری، روی آنان را بگشایی، دشمنان، آن‌ها را از شهری به شهری ببرند و بومی و غریب چشم بدان‌ها دوزند و نزدیک و دور وضع و شریف چهره آن‌ها را می‌نگرند.

صفایی خاطرنشان کرد: در حادثه کربلا، تنها چیزی که زینب کبری(س) و دیگر زنان حتی کودکان را به شِکوه، وامی داشت، مسئله حجاب بود.

استاد مدرسه علمیه کوثر زرندیه با طرح این سوال که باید ببینیم جایگاه عفاف و حجاب از منظر حضرت زینب(س) کجاست؟، تصریح کرد: حجاب یک نتیجه، اصل و ریشه عفاف و حیا و بخشی از عفاف و حیا فطری است، یعنی خداوند در ذات او قرار داده است.

وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم حجاب درست شود، باید اول عوامل بی‌حیایی را مورد بررسی قرار داد تا حجاب درست شود.

وی در پایان یادآور شد: برخی از عوامل بی‌حیایی عبارت از جهل، پرحرفی، معصیت خدا، شراب، شوخی خارج از نزاکت، عیب دیگران را بیان کردن و رد و بدل کردن سخنان بیهوده است که در جهت ساخت جامعه‌ای عفیفانه بسیار مهم بوده و باید در تربیت فرزندان خود به آنها اهمیت بدهیم.

جایگاه عفاف و حجاب از منظر حضرت زینب(س)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha