دلاوری‌های زنان حماسه ساز در عاشورا، تا همیشه بر تارک تاریخ ثبت شد

کارشناس مذهبی د رمدارس علمیه مازندران گفت: دلاوری‌ها و جانفشانی‌های فراوانی از زنان حماسه‌ساز درعاشورا بروز و ظهور یافت که تا ابد بر تارک تاریخ حک گردید.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های عمیه خواهران، صغری آقاپور کارشناس مذهبی ضمن تحلیل درس‌ها و عبرت‌های مکتب عاشورا گفت: آنچه که انقلاب اسلامی ما را بیمه کرده و از هجمه‌های بیگانگان مصون نگه داشت، جریان عاشورا و عبرت‌ها و پیام‌هایی است که از نهضت سیدالشهدا(ع) در جامعه ما جاری است.

وی در ادامه با تاکید بر نقش زنان در نهضت و قیام عاشورا اظهار کرد: همراهی زنان و بانوان با کاروان قیام حسینی، نشان داد که زنان می‌توانند در شکل‌گیری بزرگترین حماسه انقلابی و دینی عصر خویش، سهمی عظیم و افتخارآفرین داشته باشند، همچنان که دلاوری‌ها و جانفشانی‌های بانوان در قیام عاشورا تا ابد بر تارک تاریخ حک گردید.

آقاپور با اشاره به فهم بالای ملت ایران از نهضت عاشورا و پیام‌های الهام بخش آن، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران، با الگوگیری از قیام حسینی توانست، رویش‌های قابل توجهی را در ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار و همچنین غلبه بر شبیخون ‌های مختلف فرهنگی، در دامان خود پرورش دهد که مصادیق آن را در ۸ سال دفاع مقدس و بعد از آن نیز در دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی در کشور شاهد بودیم.

وی در ادامه، شهدا و مدافعان حریم جمهوری اسلامی ایران را تربیت یافتگان مکتب عاشورا و تربیت مادرانی انقلابی دانست و افزود: در این مکتب، خرازی‌ها، سلیمانی‌ها، علی وردیها، عجمیان‌ها و غیره پرورش یافتند که توانستند حسین وار و عباس گونه در برابر یزیدیان روزگار، از صدام لعین گرفته تا داعشیان و گروه‌های فتنه‌گر داخلی و خارجی مردانه بایستند.

کارشناس مذهبی همچنین گفت: اگرچه امروز دشمن در یک تاکتیک رسانه‌ای و جنگ ترکیبی سعی دارد تا به هویت حسینی و عاشورایی این ملت خدشه وارد کند، ولی نمی‌داند که خون جاری شده در ۱۴ قرن پیش همچنان در رگ‌های آزادی‌خواهان در جوش و خروش است.

آقاپور خاطرنشان کرد: برخلاف همه تلاش‌ها و دست و پا زدن‌های دشمن در خاموش کردن نوری که اهل بیت‌(ع) آن را روشن کرده‌اند، امسال شاهد بودیم که در پایتخت حسینی با درهم آمیختن شور و شعور، محافل و عزاداری‌ها جلوه‌ای پررنگ‌تر و متفاوت‌تر داشته است.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: همراهی زنان با کاروان حسینی به ویژه پرچمدار این جریان یعنی حضرت زینب(س) که پیام آور عاشوراست، به جهانیان نشان داد که وقتی حرف از احقاق حق باشد، قدرت زن و مرد در عرصه پیکار یکی می‌شود و زنان صالحه می‌توانند در جهت رسیدن به والاترین مقام انسانی، همپای مردان گام بردارند و مجاهدت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha