همایش بین‌المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود

همایش بین المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و دیگر مراکز حوزوی، فقهی و فرهنگی آذرماه ۱۴۰۲ در قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین مجید تلخابی در نشست خبری "همایش بین المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب" که امروز شنبه با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات شهیدین مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تأکید مقام معظم رهبری بر این بیانیه، این همایش از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۹۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که تعداد ۱۰۰ مقاله توسط بانوان بوده است، افزود: علاقه‌مندان تا پایان تابستان سال جاری برای ارسال آثار خود به دبیرخانه همایش فرصت دارند.

مسئول همایش بین المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب ادامه داد: برای این همایش بیش از ۴۰ پیش نشست برگزار شده و برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری ۲۰ نشست دیگر نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به محورهای همایش، خاطرنشان کرد: علم و پژوهش، وظایف دولت و ملت در گسترش و ژرفایی معنویت اخلاق، رونق بخشی به اقتصاد، ایجاد عدالت و مبارزه با فساد اخلاقی، خوداتکایی و کاهش وابستگی، حفظ آزادی، تعامل و تعادل در روابط با دیگر جوامع و بهینه‌سازی سبک زندگی، محورهای این همایش را شامل می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی با بیان اینکه مراکز قوی حوزوی، فقهی و فرهنگی همچون آستان مقدسه کریمه اهل‌بیت سلام الله علیها، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، جامعه الزهرا(س)، صدا و سیما، مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام، شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه، دفتر تبلیغات اسلامی، دانشگاه قم، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام، دانشگاه امام صادق(ع)، دبیرخانه انجمن های علمی حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در برگزاری این همایش همکاری دارند، خاطرنشان کرد: در نظر داریم پس از جمع‌آوری مقالات این همایش را در آذرماه ۱۴۰۲ در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مجتمع عالی فقه از بیش از ۳۰ ملیت طلبه وجود دارد، یادآور شد: تاکنون مقالات بسیاری به زبان‌های اردو، عربی و انگلیسی به دبیرخانه همایش ارسال شده است و این کمک می کند تا بتوانیم همایشی واقعا بین‌المللی را برگزار کنیم.

مسئول همایش بین‌المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب همچنین از برگزاری ۱۶ کرسی علمی برای همایش نیز خبر داد و گفت: تلاش کردیم این کرسی‌ها و نشست‌ها را در کشورهای مختلف برگزار کنیم که تعداد ۹ کرسی به زبان اردو برگزار و در کشورهای اردوزبان نیز منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha