نفاق در هر زمانی جامعه را به انزوا می‌کشاند

فرمانده پایگاه بسیج اساتید و نخبگان الزهراء(س) گرگان گفت: نفاق و منافق یکی از خطراتی است که در هر زمانی جامعه را به انزوا می‌کشاند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، نرگس مهیاپور در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) که از سوی موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(س) گرگان در جمع شماری از بانوان برگزار شد، بر استخراج ریشه‌های مشترک اقوام در طول تاریخ و عبرت گیری از حادثه عظیم عاشورا تاکید کرد.

وی در بحث از عوامل قیام عاشورا؛ به عوامل درونی و بیرونی اشاره کرد و گفت: از عوامل درونی این قیام دوری از یاد خداوند است که اگر در جامعه‌ای یاد خدا کمرنگ شود، افراد آن جامعه به راحتی معصیت می‌کنند.

فرمانده پایگاه بسیج اساتید و نخبگان الزهراء(س) گرگان افزود: با استناد به آیه «ولاتکونوا کالذین نسواالله» افزود: امام خمینی(رحمه‌الله‌علیه) در تفسیر این آیه می فرماید: «اگر کسی خدا را فراموش کرد، خدا او را به خود وا می‌گذارد و زمانی که انسان به خود واگذار شد، به راحتی زیر بار شیطان و ظلم می‌رود».

مهیاپور، ارتباط ضعیف با قرآن، بی توجهی به نماز و عبادت، عدم مقاومت در مقابل گناه و عدم حق پذیری را از نشانه‌های خدافراموشی برشمرد و اضافه کرد: کسی که یاد خدا در زندگی او کمرنگ شود، نماز خود را با کسالت و بی‌حالی می‌خواند: «إِذا قاموا الی الصلاة قاموا کسالی».

وی خاطرنشان کرد: کسی که از یاد خدا اعراض کرده، حق پذیر نیست، امور برای او مشتبه شده و حق و باطل را از یکدیگر تشخیص نمی‌دهد؛ یکی از مشکلات عمده مردم کوفه این بود که حق و باطل را نمی شناختند، متأسفانه برخی از مردم جامعه ما هم حقانیت انقلاب را زیر سوال می‌برند.

مبلغ فعال این موسسه، نفاق را دومین عامل رویارویی دشمن با امام حسین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: نفاق و منافق یکی از خطراتی است که در هر زمانی جامعه را به انزوا می‌کشاند، نفاق همیشه در بستر جامعه متدین و دارای اعتقادات مذهبی خود را عرضه می‌کند.

 مهیاپور در پایان توضیح داد: با استناد به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) پیمان شکنی، خیانت در امانت و عدم انطباق سخن و عمل را از نشانه‌های نفاق برشمرد و اضافه کرد: در کربلا لشگریان عادی و عوامی که دنباله رو بودند، فریب این نفاق را خورده و کار به آنجا رسید که پسر پیغمبر خدا را مظلومانه به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha