تمهیدات لازم جهت استقرار مبلغات در موکب های اربعین در اولویت قرار گیرد

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: باید تمهیدات لازم جهت استقرار مبلغات در موکب های اربعین به منظور اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در اولویت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، مریم حسن پور در گفت و گو با  خبرنگاران بیان کرد : همایش عظیم پیاده روی اربعین، محور وحدت و همدلی مسلمانان  است و با توجه به  تحولات منطقه، هر سال از اهمیت وتوجه بیشتری برخوردار است. 

وی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از زائران  اربعین، بانوان جامعه هستند، افزود : طلاب و مبلغان وظیفه دارند از این فرصت نهایت استفاده را کرده و جهت هر چه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم معنوی تلاش کنند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزد تصریح کرد: پیرو اولین جلسه کمیته فرهنگی اربعین که در اداره ارشاد  یزد برگزار شد مصوب شد تا حوزه علمیه خواهران استان یزد جهت حضور مبلغان خواهر مستقر در موکب های دایر در کشور عراق ثبت نام نماید.

وی ادامه داد : حوزه علمیه خواهران استان در اسرع وقت فراخوان ثبت نام مبلغ مستقر اربعین را اعلام کرد که در مجموع 53 نفر از مبلغان استان اعلان آمادگی کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی مجازی ویژه مبلغان توسط ستاد اربعین در سراسر کشور  به صورت مجازی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: مبلغات، فعالیت های تبلیغی خود را در قالب‌های کار با کودک و نوجوان، سخنرانی، برپایی حلقه های معرفت، پرده خوانی، پاسخگویی به سوالات شرعی و  شبهات، تصحیح قرائت نماز و مشاوره، ارائه می دهند.

وی در پایان از برپایی 8  موکب توسط مدارس علمیه خواهران استان  یزد جهت پذیرایی از عزاداران و زائران حسینی خبر داد و اظهار کرد:  در این مواکب علاوه بر خدماتی اسکان و پذیرایی، فعالیتهای فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ حسینی و منش زینبی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha