بصیرت و آگاهی بانوان حماسه ساز عاشورا، تکمیل کننده رسالت شهدای کربلا است

مدیر مدرسه علمیه تخصصی حضرت خدیجه(س) بابل گفت: زنان حماسه ساز عاشورا، با حفظ اصالت و هویت دینی خود، تکمیل کننده رسالت شهدای کربلا در اعتلای اسلام بودند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، فاطمه پورمهدی، مدیر مدرسه علمیه تخصصی حضرت خدیجه(س) بابل، روز گذشته، به مناسبت ماه محرم، در جمع کارکنان و طلاب اظهار کرد: در تاریخ کربلا، زن و مرد، هر کدام در مدار خویش آگاهانه و با بصیرت بالا توانستند سهم ویژه و اثرگذاری در مهم‌ترین حماسه انقلابی و دینی عصر خویش داشته و با امام خود همراهی کنند.

 وی ضمن اشاره به نقش ویژه و حماسه ساز بانوان در قیام کربلا، گفت: زنان حاضر در کاروان حسینی، زنان دلیر و مقهوری بودند که با ترسیم نیکویی از حیات، با گام‌های استوار در مقابل ظلم و بیدادگری ایستادند، آنان با گذشت از جان، مال و فرزندان خود و غلبه بر هواهای نفسانی، به چنان درجه‌ای از ایمان رسیدند که درتاریخ از آنان به عنوان تکمیل کننده قیام حسینی یاد می‌شود.

پور مهدی، در ادامه با اشاره به نقش موثر زنان در عاشورا تاکید کرد: مهم‌ترین نقش این بانوان، پشتیبانی و حمایت از امام و نیز تشویق و ترغیب همسر یا فرزندان خود در راه حفظ اسلام بود، که البته صبر و استقامت این زنان و فرمانبرداری آنان از امام حسین(ع) و همچنین تسلی دادن به کودکان مضطرب و پریشان، وظیفه سنگینی بود که با اراده قوی توانستند آن را به سرانجام برسانند.

 مدیر مدرسه علمیه تخصصی حضرت خدیجه(س) بابل همچنین افزود: پس از واقعه تلخ عاشورا، رسالت عظیم دیگری آغاز شد که بانوان با وجود شرایط سخت جسمی و روحی توانستند حقانیت راه امام را به گوش جامعه خفته آن روز برسانند.

وی با اشاره به خطبه‌های آتشین حضرت زینب(س) که برگرفته از منطق و احساس بود اظهار کرد: حضرت با بیان خطبه پرشور در کاخ یزید، توانست از دل بحران حماسه‌ای بیافریند، که عملاً باعث رسوایی و شکست دستگاه غاصب یزید گردید.

وی در پایان با نام بردن از سایر زنان دلیر و حماسه ساز عاشورا گفت: خطابه‌های اخطارگونه و بیدارباش زنان، پس از قیام حسینی در کنار سخنان امام سجاد(علیه السلام) و زینب کبری(س) ضربه سنگینی بر آل امیه وارد کرد تا جایی که تبلیغات سوء دشمن خنثی گردید و جریان جنگ به نفع جبهه حق برگشت‌.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha