مهمترین عامل ایجاد آرامش در خانواده ابراز محبت به همسر و فرزندان است

حجت الاسلام و المسلمین دهنوی استاد و کارشناس خانواده در جمع عموم بانوان شهرستان اردکان، مهمترین عامل ایجاد آرامش در خانواده را ابراز محبت به همسر و فرزندان دانست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین حسین  دهنوی با اشاره به آیات قرآن کریم تصریح کرد: آموزه های قرآنی که اسلام 14 قرن پیش برای رسیدن به آرامش در زندگی مشترک بیان کرده است و روایات و آیات متعددی در این زمینه وجود داردو همان موارد امروزه در کتاب‌های روانشناسان برجسته غرب و آمریکا در قالب مهارت های زندگی بیان می شود.

وی افزود: ایجاد صمیمیت بین زوجین عامل اصلی رسیدن به آرامش و خوشبختی است و از آنجاکه زنان در خانواده عنصر بسیار موثری هستند می‌توانند با انجام چندین کار ساده دل همسران را به سوی خود جلب کنند .

وی اظهار کرد: استقبال از همسران در هنگام ورود ، بدرقه و همراهی با  آنها برای خروج از منزل، رسیدگی به نظافت خود و زینت کردن فقط برای همسر و در خانه، مهیا کردن نوشیدنی مورد علاقه آقا در ابتدای ورود به خانه راه هایی برای ایجاد صمیمیت بین زوجین می‌باشد و مهارت های ارتباطی، مهارت های کلامی، نشستن و گفت و گوی صمیمانه با همسر، مهارت گوش دادن، ابراز محبت و گفتن جمله " من به تو افتخار می‌کنم" به شوهران  از دیگر عوامل خوشبختی است.

استاد حوزه به برخی تهدیدات در حوزه خانواده اشاره و بیان کرد: غر زدن و بهانه گیری از سوی زنان، توقعات بیش از حد و تجمل گرایی  سبب آسیب زدن به روابط زوجینمی شود و شایسته است زنان این موارد را ترک کنند.

حجت الاسلام دهنوی در ادامه به عنصر محبت در ارتباط با همسر و فرزندان توجه داد و اظهارکرد: جاده اصلی تربیت فرزندان محبت است و تشویق، بازی،ارتباط کلامی و استفاده از کلمات محبت آمیز، نوازش و در آغوش گرفتن فرزندان از عناصر ایجاد محبت می باشد.

لازم به ذکر است؛ این نشست با همکاری بنیاد صیانت از نهاد خانواده و مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha