نقش زنان در بسیاری از مسائل جامعه مغفول مانده است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه یک رکن عظیم از خانواده‌ای که جامعه سالم و متمدن و متعالی را شکل می‌دهد زن است، گفت: نقش زن مسلمان در بسیاری از مسائل از جمله مسائل دینی، دفاع مقدس اجتماعی و تربیتی به ویژه در تاریخ تشیع مغفول مانده است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد با بیان اینکه  نقش زن مسلمان در نهضت عاشورا، تاریخ‌ساز بوده است، اظهار کرد: در حادثه عظیم عاشورا، بانوانی که حضور داشتند و در رأس آن‌ها حضرت زینب(س)، نقش‌های خیلی مهمی داشتند؛ ایشان با مدیریت کاروان اسرا و انتقال درست پیام عاشورا، حقایق معرفتی عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) را در خطابه‌های خود بیان کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: با این حال که داغ مصائب کربلا برای حضرت زینب(س) بسیار سخت و جانکاه بود، اما رسالت روشنگری خود را در بعد از واقعه عاشورا به خوبی به انجام رساند و در هر فرصتی به ایراد خطبه برای آشکار کردن ماهیت پلید دشمنان، جلوگیری از انحراف این واقعه عظیم و تبیین رسالت سید الشهدا(ع) می‌پرداخت و اگر خطابه‌های وی و حضرت امام سجاد(ع) نبود، کربلا در کربلا دفن می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: نقش دیگر این بانوی بزرگ، حمایت کامل همچنین پرستاری از امام سجاد(ع) و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل‌بیت را برعهده داشت و ضمن این که رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد، از پرستاری بیمار کربلا نیز با تحمل آن همه سختی‌ها و ناملایمات، آنی فروگذار نبود و تا آخرین رمق دین خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد.

حجت الاسلام عبداللهی‌نژاد گفت: سرپرستی کاروان اسرا و برپایی مراسم عزاداری از دیگر نقش‌های ماندگار حضرت زینب(س) بود و بانوان دیگر از جمله ام کلثوم و رباب هم در کاروان اسرا تأثیرگذار بودند؛ از طرفی یکی از کارهایی که بانوان در نهضت عظیم عاشورا داشتند مثل همسر زهیر و ام وهب، تشویق همسران و فرزندانش برای یاری رساندن به حضرت امام حسین(ع) بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بر حسینی کردن و حسینی ماندن بچه‌ها تأکید و عنوان کرد:  محرم برای کودکان به معنای واقعی پیوند دادن شور و شعور به یکدیگر است، در چنین ماهی است که می‌توانیم ریشه یک ارتباط معنوی و عارفانه را میان فرزندان خود و سالار شهیدان، حضرت امام حسین(ع) به وجود آوریم؛ شرکت در عزاداری‌های امام حسین(ع) بهترین فرصت برای کسب تجربه ‏و ساخت هویت دینی کودکان است.

وی اذعان کرد: کربلا برای هر سن و فردی الگو دارد، برای ‏زنان نیز الگوهایی همچون حضرت زینب(س) دارد تا هر بانویی در زندگی خود با الگو قرار دادن این بانوان مسیر خود ‏را پیدا کرده و همراه امام خویش در صحنه باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha