علم  اندوزی و ادب آموزی عامل احترام و جلب قشر خاکستری جامعه است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در جمع اساتید مدارس علمیه خواهران علم اندوزی و ادب آموزی را دو عامل مهم در جلب احترام قشر خاکستری و مردم عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری  و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، روز گذشته در جمع اساتید مدارس علمیه خواهران استان با  اشاره به شرح ابن ابی الحدید بر نهج البلاغه  به روایتی از حضرت علی (ع) اشاره کرد که حضرت فرمودند: «عَلَیْکُم بالعِلْمِ وَالْاَدَبِ فَاِنَّ العالِمَ یُکْرَمُ وَ اِنْ لَمْ یُنْتَسَبْ، وَ یُکْرَمُ وَ اِنْ کانَ فَقیراً، وَ یُکرَمُ وَ اِنْ کانَ حدَثاً.»

وی در تبیین این روایت گفت: حضرت  علی (ع) ضمن توصیه به علم اندوزی و ادب آموزی می فرمایند: هرکس علم و ادب را رعایت کند مورد احترام واقع می شود حتی اگربه خاندان بزرگی منتسب نباشد، کم سن و سال و  یا بی بضاعت باشد .

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی با برشمردن فضیلت های لقمان خاطرنشان کرد: شایسته است از نصیحت پدرانه لقمان حکیم پند بگیریم که می گوید راستگویی، امانت داری و رها کردن کارهای بیهوده موجب بزرگواری و تکریم است.

وی خطاب به اساتید ادامه داد: رعایت این مسائل موجب می شود شما تاثیرگزار شوید و تشنگان دین ، گرد شما جمع شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد  با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) در روضه الواعظین اظهار داشت: کسی که به نیت قربه الی الله، علم فرا می گیرد و آن را برای خشنودی خدا به مردم می آموزد، خداوند اجر هفتاد پیامبر را به او عطا می کند.

وی در پایان اضافه کرد: اهل ایمان و علم، همیشه مشکلات مالی داشته اند، با وجود تکفل کردن روزی ما توسط خداوند، نگرانی از آینده امری بیهوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha