جنگ ادراکی عامل تبدیل اعتقادات افراد به موهومات است

استاد حوزه و دانشگاه در کارگاه آموزشی وظایف مبلغان که در دفتر نمایندگی ولی فقیه استان کرمان و با حضور طلاب خواهر و برادر حوزه های علمیه شهر کرمان برگزار شد گفت: در جنگ ادراکی، اعتقادات افراد تبدیل به موهومات می شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران،  حجت الاسلام مسعود عالی، در جمع تعدادی از مبلغین حوزه های علمیه کرمان، با استفاده از آیه ۱۱۲ سوره مبارکه انعام گفت: این آیه از یک ساختار، سیره و سنت در عالم صحبت می کند و آن اینکه ما برای هر پیامبری دشمن و در برابر هر جریان حق، جریان باطلی ایجاد کردیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه منظور از «عدو» شیاطین جن و انس هستند؛ افزود: این ساختار در واقع برای رشد مؤمنین است لذا جریان حق نترسد.

وی با استفاده از این آیه اظهار کرد: فعالیت جریان باطل در برابر جریان حق این است که در محافل پنهانی با هم، هم‌افزایی و تشریک مساعی می کنند و قول مزخرف(ظاهر زیبا باطن خراب) می گویند و این تقابل حق و باطل در آخرالزمان صدچندان می شود که کتاب هایی هم در خصوص آشوب های آخرالزمان و چالش هایی که مؤمنین با باطل خواهند داشت، نوشته شده است.

حجت الاسلام عالی با افزودن این مطلب که این چالش ها در آخرالزمان آنقدر زیاد است که در روایات متعددی از این دوران به «دوران حیرت» یاد شده است؛ بیان کرد: در این دوران، شیطان همه تیرهای ترکش خود را برای مؤمنین رها می کند.

وی با بیان اینکه در گذشته پنج عرصه زمین، هوا، دریا، فضا و سایبر برای جنگ تعریف می شد، اما از چند دهه قبل فضای ششمی به عنوان فضای جنگ مطرح شده که از همه مهمتر و آن جنگ ادراکی و شناختی است؛ گفت: در این جنگ، دشمن، افراد را تبدیل به سرباز خود می کند زیرا به عمیق ترین لایه های وجود انسان ورود و مهندسی کرده و او را به نفع خود تغییر داده و نقاط قوت در جنگ ادراکی، تبدیل به نقطه ضعف می شود.

حجت الاسلام عالی با متذکر شدن این مطلب که در جنگ ادراکی اعتقادات افراد که تکیه گاه آنان بوده، تبدیل به موهومات می شود و دیگر تکیه گاهی ندارد؛ تصریح کرد: یکی از اعتقادات همین مجالس سیدالشهداء است که شیعه را در طول تاریخ نگه داشته است و یا حجاب و امر به معروف و ... اما دشمن نقاط قوت را تبدیل به ضعف می کند و این نقاط دیگر تکیه گاه مؤمن نیست و اینکه می بینید یک دفعه فردی که مسجدی و هیئتی بوده تغییر کرده برای این است که او دچار جنگ شناختی شده است.

وی با اشاره به اینکه آنان در استراتژی «پیروزی بدون جنگ» به دنبال این هستند ذائقه و نگاه مردم کشورهای هدف را عوض و سبک زندگی آنان را آمریکایی کنند؛ افزود: در عصر رسانه های فراگیر مهمترین جنگ، جنگ شناختی است. اما ما الان کجا ایستادیم؟

حجت الاسلام عالی در همین رابطه با بیان اینکه طبق آمار ۸۰ هزار مسجد در کشور وجود دارد که چراغ ۳۰ هزار مسجد روشن و از این تعداد تنها ۳ هزار مسجد فعال است؛ گفت: یعنی وسط جنگی که دشمن ۲۴ ساعته فعالیت می کند، ما مهمترین اسلحه خود یعنی مسجد را زمین گذاشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی یک مبلغ تراز باید سه عنصر برای کارهای دینی و فرهنگی داشته باشد؛ اول علم دینی است و مبلغ باید مطالعات گسترده ای داشته باشد زیرا جوان امروز توقع دارد عالم دین از او جلوتر باشد؛ دوم غیرت دینی و سوم عمل بهنگام است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مدیریت فضای مجازی با ما نیست اما مسجد و هیئت را که در اختیار داریم؛ اهمیت جهاد تبیین را به عنوان فریضه ای واجب و قطعی و فوری مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر ما در دانشگاه ها و دبیرستان ها رفته بودیم فتنه سال گذشته اتفاق نمی افتاد اما دشمن دستاوردها را ناچیز جلوه داد و ضعف ها را بزرگ کرد و سلبریتی ها که گروه چهره شده بودند وارد شدند و ما سیلی خوردیم که اگر جدی نگیریم فتنه بعدی در منزل متدینین است.

وی توصیه کرد: مفاهیم دینی را باز کنید بخصوص آنچه امروز نیاز است مانند حجاب و ولایت فقیه و...شبهات را با زبان ساده پاسخ بگویید، دستاوردهای انقلاب را بیان کنید اگر نه، دشمن روایت می کند؛ دوران طاغوت را به چالش بکشید و فرهنگ غرب را نقد کنید که یک کار تخصصی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha