اساتید مربی پرورشی باشند

نشست اخلاقی ویژه کارکنان و اساتید مدرسه علمیه کوثر اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم کشکولی در نشست اخلاقی در جمع کارکنان و اساتید مدرسه علمیه کوثر اصفهان با اشاره به آیه۱۱ سوره مجادله به اهمیت علم آموزی پرداخت و بیان کرد: اگر عمل صالح توأم با علم باشد مانع سقوط انسان می شود، ظرف علم هیچ گاه پر نمی شود، استاد باید ربانی شود یعنی پرورش دهنده.

وی با بیان حدیثی از پیامبر(ص) خطاب به ابوذر غفاری؛ جایگاه و درجات نشستن در جلسه علم را با شرکت در تشییع جنازه شهید، قرائت قرآن، رفتن به حج و ... مقایسه و فرمودند کسی که تعلیم، تعلم و عملش برای خدا باشد در باطن آسمانها عظیم شمرده می شود.

در ادامه این نشست صدیقه بهشتی نژاد مدیر مدرسه علمیه کوثر اصفهان به بیان اهمیت کاربردی شدن فرهنگ دینی طلاب، تأکید بر ملزم نمودن طلاب برای شرکت در جلسه فرهنگی توسط اساتید، ایجاد دغدغه و انگیزه برای طلاب از لحاظ فرهنگی و آموزشی و پژوهش محور کردن دروس به خاطر تأثیر ماندگاری آن بر ذهن تأکید کرد.

این نشست با پرسش و پاسخ در خصوص برنامه های فرهنگی آموزشی سال تحصیلی جدید و متبرک شدن جلسه به پرچم حرم حضرت رقیه سلام الله علیها به پایان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha