رسالت جهاد تبیین همراه با تبلیغ  از وظایف بانوان طلبه است

استاندار یزد درآیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان گفت: رسالت شما بانوان طلبه که در عصر هجمه به عقاید دینی مردم قرار دارید رسالت جهاد تبیین همراه با تبلیغ است.

به گزارش  پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران،  مهران فاطمی استاندار یزد در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مدارس علمیه خواهران استان یزد که به میزبانی مدرسه علمیه حضرت زینب (س) یزد برگزار شد با تبریک سال تحصیلی جدید به بانوان طلبه، با اشاره به میلاد حضرت رسول اکرم(ص) در ماه ربیع الاول اظهار داشت: پیامبر اعظم معجزات زیادی داشته‌اند و از برجسته‌ترین این معجزات، علم لدنّی پیامبر و اهمیت دادن به علم و دانش بود.

استاندار یزد ادامه داد: اگرچه معلم پیامبر اسلام، خداوند بود ولی پیامبر در محیط اجتماعی آن زمان که آغشته به جهل بود نکاتی را که درباره علم و دانش فرموده اند بی‌نظیر است.

فاطمی خاطر نشان کرد: به عنوان یک معلم دانشگاه می گویم که در هیچ مکتبی به اندازه پیامبراسلام در زمینه تعلیم تأکید نشده است.

وی، طلاب را ادامه دهنده راه پیامبر اسلام در زمینه علم و معرفت دانست و افزود: زمان حیات حضرت رضا (ع) به عنوان عالم آل محمد با زمانه ما شباهت دارد؛ آن زمان جغرافیای اسلام از سواحل اقیانوس اطلس تا دیوار چین بود و مکاتب بسیار علمی و با شبهات بسیار مطرح می‌شد تا حقانیت دین را زیر سئوال ببرند که حضرت در این زمینه تبیین می کردند و در آن زمان مساجد و خلفا به عنوان رسانه محسوب می شدند.

استاندار یزد گفت: عصر ما هم عصر شبهات است و دقیقه به دقیقه شبهات متعدد بیان می شود که پیکر دینی نسل نوجوان و جوان را زیر سئوال می‌برد و با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) به مسئله تبلیغ، این موضوع باید مقدمه تحصیل طلاب قرار گیرد.

فاطمی در پایان  خاطر نشان کرد: رسالت شما بانوان طلبه که در عصر هجمه به عقاید دینی مردم قرار دارید رسالت جهاد تبیین همراه با تبلیغ است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha