تقارن آغاز سال تحصیلی و امامت امام عصر(عج) را برای رشد و برنامه طلبگی به فال نیک می‌گیریم

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: آغاز سال تحصیلی و تقارن آن با آغاز امامت و ولایت امام عصر(عج) و تقارن با هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و این تقارن را برای رشد و برنامه طلبگی و تمدن سازی اسلامی به فال نیک می‌گیریم.

به گزارش پایگاه خبری رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در همایش بازگشایی مدارس خواهران استان هرمزگان که امروز در سالن آمفی تئاتر سطح ۳ حوزه علمیه خواهران هرمزگان برگزار شد، ضمن تبریک سال تحصیلی جدید خدمت طلاب جدیدالورود، بیان کرد: آغاز سال تحصیلی و تقارن آن با آغاز امامت و ولایت امام عصر(عج) را و تقارن با هفته دفاع مقدس که حاصل هشت سال استقامت، ایستادگی، مقاومت، مجاهدت است را گرامی می‌داریم و این تقارن را برای رشد و برنامه طلبگی و تمدن سازی اسلامی به فال نیک می‌گیریم.


 مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: آغاز سال تحصیلی و تقارن آن با آغاز امامت و ولایت امام عصر (عج) و تقارن با هفته دفاع مقدس که حاصل هشت سال استقامت، ایستادگی، مقاومت ، مجاهدت است را گرامی می‌داریم و این تقارن را برای رشد و برنامه طلبگی و تمدن سازی اسلامی به فال نیک می گیریم انشاالله زمینه ساز برای ظهور امام زمان باشیم.

تقارن آغاز سال تحصیلی و امامت امام عصر(عج) را برای رشد و برنامه طلبگی به فال نیک می‌گیریم

وی ضمن خیر مقدم به مسئولین و حضار و تبریک از انتساب سرکار خانم عباسی در سمت مدیریت، اظهار داشت: امروز به برکت سربازی امام عصر شروع کردند امیداوریم که این گوهر گرانبهای در سربازخانه امام عصر تا آخر این نعمت باقی و مستدام باشد و حفظ نعمت خود کار سختی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به آیه 21 سوره احزاب «لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن کانَ یَرجُو اللَّهَ»؛ گفت: خداوند در این آیه پیامبر اکرم را الگو و شاخص و نشانه برای بندگان در تطبیق زندگی آنها معرفی کرده است و فعل «کان» در این آیه نشان از استمرار الگو بودن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در همه دوره‌ها و تا ابد است و با اقتدا به پیامبر در همه زوایای زندگی، از بچه داری، تبلیغ، مردم داری و ... می توان ادعا کنیم کار پیامبری کرده ایم. 
 
وی با اشاره به حدیث «اُطلُبوا العِلمَ مِنَ المَهدِ إلَی اللَّحْدِ» از رسول اکرم (ص)، گفت: طبق این آیه طلب علم زمان ندارد و طلبه باید در هر حال به دنبال کسب علم و دانش باشد.

تقارن آغاز سال تحصیلی و امامت امام عصر(عج) را برای رشد و برنامه طلبگی به فال نیک می‌گیریم

وی افزود: مسلمانی که در زندگی پیامبر را الگو خود قرار داده باید طبق حدیث نبوی از زمان تولد تا مرگ به دنبال کسب علم و دانش باشد و فراغت از علم در فرهنگ مسلمانی ما نیست و در فرهنگ اسلامی و شیعی آنی غفلت از تحصیل نخواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: طبق آیه «وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ» خداوند بر مستضعفان جهان منت گذاشت و آنها را امام و وارث بر زمین قرار داد، مردم در مقابل نعمت بزرگی چون امام حسین کفور بودند و خداوند آن را از آنها گرفت ولی یک نعمت بزرگی همچون امام زمان را بر زمین نگه گذاشت تا با ظهور خود عدالت را در دنیا ایجاد کند و این قطعی است و مسئله ای دیگر اراده خداوند در تحقق وراثت بر وجود مقدمات و اسباب است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم 23 سال سختی ها را تحمل کرد ولی گفت سوره هود مرا پیر کرد و آن به دلیل وجود آیه «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ»، امام یعنی پیشرو و باید در مسیر خود استقامت کند و همراهان خود را به همراه بیاورد و این هنر پیامبر است و برای تحقق این وعده خداوند نیاز به اسباب و علل است.

و در پایان تاکید کرد: برای رسیدن به هدف خود همان استقامت و وارث بودن در زمین باید خودمان امام و راهر در خانواده باشیم و خانواده را نیز در این مسیر با خودمان همراه داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha