فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران هم‌تراز فعالیت حوزه برادران است

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه گفت: در کشور ما حوزه خواهران پابه پای برادران و در برخی موارد جلوتر از حوزه برادران در حال فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی، عضو مجلس خبرگان رهبری، ضمن تبریک آغاز امامت ولی عصر، افتتاح سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران، طلیعه حضور طلاب پایه اول و تکریم و معارفه مدیر حوزه‌ علمیه خواهران هرمزگان، از تمامی افرادی که در این کار بزرگ فرهنگی در سطح کشور نقش بزرگی دارند تشکر کردند و یاد و خاطره فقیه استان حجت الاسلام جهانگیری را گرامی داشتند.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه با اشاره به آیه 55 سوره نور«وَ لَیُمَکِّنَن‌َّ لَهُم‌ دِینَهُم‌ُ الَّذِی‌ ارتَضی‌ لَهُم‌»  گفت: آنچه حضرت ولی عصر(عج) در زمان ظهورانجام می دهد استقرار حکومت و حاکمیت دین در سرتاسر جهان است و حقیقتا اگر دین حاکم نشود امنیت واقعی مستقر نخواهد شد و لذا بعد از این جمله فرمودند، امنیت که اصلی ترین گمشده بشر و نیاز هر جامعه بشری است به معنی واقعی کلمه در زمان امام عصر واقع می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت وجود امنیت در سیاست، اخلاق، اجتماع و فرهنگ، گفت: جامعه ای که افراد در آن امنیت اخلاقی نداشته باشند مکان مناسبی برای زندگی نیست و فضای مجازی که فاقد امنیت لازم باشد فضای مناسبی نیست و جامعه ای که از نظر اقتصادی برای فعالیت اقتصادی در آن امنیت نباشد این جامعه مکان مناسبی برای زندگی نخواهد بود امروز متاسفانه جامعه جهانی به دلیل فقدان حجت الهی مبتلا به ناامنی در همه این عرصه ها شده است.

وی با این بیان که آمدن منجی که دنیا را پر از عدالت خواهد کرد به ما بشارت داده اند؛ افزود: راهبرد اصلی برای استقرار امنیت همه جانبه در جهان حاکمیت دینی است و حاکمیت دینی که امروز در حکومت اسلامی ایران بعد از استقرار حکومت اسلامی برقرار شده است و امنیت نسبی به همراه آورده است؛ نیازمند تلاش علما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی با تاکید بر اینکه اصلی ترین ارکان تاثیر گذاردر استقرار حکومت دینی حوزه ها هستند، خاطرنشان کرد: مهمترین عنصر اثرگذار در تشکیل حاکمیت دینی و امنیت همه جانبه نهادهای دینی و در راس آن حوزه های علمیه است و نقش بی بدیلی در این موضوع بر عهده دارند.

وی با ابراز خوشحالی از رشد و پیشرفت حوزه های علمیه خواهران، افزود: در کشور ما حوزه خواهران پابه پای برادران و در برخی موارد جلوتر از حوزه برادران در حال فعالیت هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اوصاف یاران امام عصر به جایگاه بانوان در زمان ظهور اشاره کرده و گفت: در زمان ظهور 50 نفر از یاران آن امام بانوان فرهیخته ای هستند که به مثابه فرماندهان و حکام و امرا هستند و این 313 نفر افراد عادی نیستند آنها قدرت راهبری دینی دارشته؛ لذا نیاز به ظرفیت خواهران است تا با تلاش خادمان اسلام و این ظرفیت های ارزشمند به هدف راهبری دست یابیم.

وی در پایان بعد از ابلاغ سلام رئیس جمهور به طلاب خواهر و برادر و مسئولین، بیان داشت: آیت الله رئیسی، رئیس جمهور نسبت به حوزه ها دغدغه جدی دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha