سرپرستی و هدایت ایتام آل محمد بر عهده علما و دانشمندان است

امام جمعه فریدن گفت: کفیلان ایتام آل محمد(ص) با تکیه بر میراثی که پیامبران، اوصیاء و عالمان برای ما به ارمغان گذاشته اند، با مدد اخلاص و بصیرت باید داعی الله و مبلّغ شریعت باشند تا در پاسخ پرسش‌های سهمگین قیامت در نمانند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی، صبح امروز در نشست اخلاقی طلاب مدرسه علمیه خواهران فریدن با اشاره به روایت امام حسن عسکری (ع) که فرمود: «فَضلُ کافِلِ یَتیمِ آلِ محمّدٍ المُنقَطِعِ عَن مَوالِیهِ النّاشِبِ فی رُتبَةِ الجَهلِ ـ یُخرِجُهُ مِن جَهلِهِ و یُوضِحُ لَهُ ما اشتَبَهَ علَیهِ» برتری کسی که یتیم آل محمّد را که از سرپرستان خود جدا شده و در جهل فرو رفته است سرپرستی کند و او را از جهل بیرون آورد و امور مشتبه را برای او روشن سازد، بر کسی که یتیمی را سرپرستی کند و به او آب و غذا دهد، مانند برتری خورشید بر ستاره سُهی است.

امام جمعه فریدن ادامه داد: یتیم های معنوی که از آنها به « ایتام آل محمّد(ص)» تعبیر شده است. اینها شیعیانی هستند که دستشان به دامان امامشان نمی رسد. امام به منزله پدر است و کسی که دستش از دامان پدر کوتاه باشد یتیم است. سرپرستی و کفالت این یتیمان بر عهده علما و دانشمندان دینی است. آنها که در طول تاریخ غیبت حضرت ولی عصر(عج) ایتام آل محمّد را زیر بال و پر گرفته و در مقابل شبهات دشمن از آنها دفاع کرده و اجازه نمی دهند که از راه حق منحرف شوند و بی شک کسانی که سرپرستی این یتیمان را بر عهده دارند، مقامی بس رفیع تر دارند.

امام جمعه فریدن گفت: کفیلان ایتام آل محمد (ص) با تکیه بر میراثی که پیامبران و اوصیاء و عالمان برای ما به ارمغان گذاشته اند، با مدد اخلاص و بصیرت باید داعی الله و مبلّغ شریعت باشند تا در پاسخ پرسش‌های سهمگین قیامت در نمانند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha