دیدار فرمانده انتظامی استان قم با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران

فرمانده انتظامی استان قم با حضور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با مدیر این نهاد حوزوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان قم با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران دیدار و به تشریح برخی فعالیت های نیروی انتظامی استان پرداخت.

وی با بیان این‌که استفاده از ظرفیت طلاب خواهر در عرصه های فرهنگی و اجتماعی با هدف کاهش آسیب‌ها و تهدیدات یک ضرورت است، اظهار داشت: بانوان طلبه می توانند نیروی انتظامی را در عرصه عفاف و حجاب یاری کرده و پاسخگوی نیازهای بانوان کشور در عرصه های فرهنگی و اجتماعی باشند.

فرمانده انتظامی قم با اشاره به ظرفیت محدود نیروی انتظامی در برخی عرصه‌های اجتماعی، افزود: نیازمند یاری نهادهای فرهنگی و دینی به ویژه حوزه‌های علمیه هستیم تا بتوانیم این ظرفیت را گسترش داده و پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی استان قم آمادگی همکاری با حوزه های علمیه خواهران در راستای فعالیت بیشتر و بهتر در اموری همچون تقویت خانواده و کاهش آمار نزاع، شرارت و موارد مربوط به عنف را دارد و امیدواریم ظرفیت عظیم حوزه های علمیه خواهران کمک‌کار نیروی انتظامی در بخش های مختلف باشد.

سردار میرحیدری همچنین از آمادگی نیروی انتظامی جهت اعزام کارشناسان برای آموزش کارکنان و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و آشنایی آنها با موضوعات و آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: همچنین از ظرفیت و همکاری حوزه‌های علمیه خواهران در راستای ترویج فعالیت‌ها و زحمات نیروی انتظامی استقبال می‌کنیم.

وی در پایان با بیان این که حوزه های علمیه می توانند بزرگترین پشتوانه نیروس انتظامی در عرصه های مختلف باشند، بیان داشت: آمادگی داریم تا از طلاب و کارشناسان حوزه های علمیه خواهران جهت مشارکت در اجرای مأموریت‌ها و بهره مندی در قالب آمران به معروف و ناهیان از منکر در حوزه های مختلف اجتماعی، ادارات، اصناف و غیره و همچنین پلیس افتخاری استفاده کنیم.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین فاضل با بیان این که امنیت و سلامت ۲ نعمتی هستند که قدر آن دانسته نمی‌شود، گفت: بحث امنیت در اسلام و تشیع بسیار مهم و پررنگ است به طوری که شارع مقدس برای انجام واجب اجتماعی همچون حج که در طول عمر فقط یکبار بر انسان تکلیف می‌شود، شرط امنیت راه تعیین کرده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در عرصه‌های مختلف فردی، فرهنگی و اجتماعی، افزود: بخشی از ناامنی‌ها، شرارت‌ها و تجاوزهایی که در جامعه امروز صورت می‌گیرد به دلیل مدرنیته شدن است که دنیای مدرن آسیب ها و ناهنجاری های مدرن را نیز به دنبال دارد که در جهت مقابله و برخورد با این مسائل، ضروری است نهادهای مسئول خود را متناسب با تغییرات به روز کرده و شیوه های مناسب تری را مدنظر قرار دهند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: آمادگی همکاری با نیروی انتظامی در حوزه های مختلف پیشگیری، آموزشی و پژوهشی را داریم و حاضریم برخی پایان نامه های حوزوی را به سمت موضوعاتی که موجب کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی می شود سوق دهیم.

وی با بیان این که طلاب خواهر همچنین به عنوان پلیس‌یار می‌توانند در ایام تبلیغی نیروی انتظامی را در عرصه های مختلف یاری و پشتیبانی کنند، اظهار داشت: همه این فعالیت ها می تواند با تدوین و تنظیم تفاهم نامه همکاری عملیاتی و اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha