فعالیت های فرهنگی مدرسه علمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها در قلب بازار تهران

مدرسه علمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها در حیاط مسجد امام که در بازار تهران واقع شده است فعالیت هایی در زمینه مشاوره خانواده، میز پاسخگویی به مسائل شرعی ویژه بانوان و همچنین میز سرگرمی جهت استفاده  کودکان دارد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، غرفه مدرسه علمیه حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در حیاط مسجد امام که در بازار تهران واقع شده است و  فعالیت هایی در زمینه مشاوره خانواده، میز پاسخگویی به مسائل شرعی ویژه بانوان  و همچنین میز سرگرمی جهت استفاده  کودکان دارند. افرادی که در این غرفه ها فعالیت دارند ازجمله دانش آموختگان سطوح سه و چهار که اغلب در رشته های مشاوره و قرآنی تخصص دارند خدمت رسانی می کنند.این غرفه از دو سال پیش تا کنون به کار خود ادامه داده و مورد استقبال مراجعه کنندگان زیادی قرار گرفته است

از این رو به گفت‌وگو با یکی از مشاورین این غرفه پرداختیم.

خانم ندا هراتی اردستانی استاد حوزه و دانشگاه علوم و معارف تهران چنین می‌گوید: طرح پرسمان فاطمی که ما در حال ارائه خدمت در آن هستیم، بالغ بر ۲ سال در این مکان در حال اجرا است. این طرح با بهره‌گیری از اساتید و طلاب حوزه به صورت خودجوش و جهادی فعالیت می‌کند و زیر نظر مدیر موسسه آموزش عالی حضرت فاطمه سلام الله علیها سرکار خانم جان نثاری گروه تشکیل شده و هدایت می شود.

وی ضمن بیان اینکه مخاطبین این طرح علاوه بر همشهریان عزیز، مسافران از شهرهای مختلف، قومیت‌های مختلف و گاها ملیت‌های مختلف و توریست‌ها هم هستند گفت: در همین هفته مراجعی داشتم که اهل تسنن بود و سوالاتی پیرامون نماز جماعت و اوقات فضیلت نماز داشت . جالب این بود که می‌گفت چون شما شیعیان در حرمین شریفین، پشت سر ائمه جماعت اهل سنت نماز می‌خوانید. ما هم راغب شدیم در نماز جماعت شیعیان شرکت کنیم.

این مشاور و استاد حوزه افزود: چند خوابگاه دختران از ما تقاضای حضور دارند و در حال حاضر در دو خوابگاه دختران، طلاب ما در حال فعالیت و ارتباط گیری موثر ، همراه با مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی هستند که خدا را شکر باز خورد خوبی هم داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha