لزوم اولویت قرار دادن موضوع فرهنگ در سطح حوزه‌های علمیه

دبیر شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در برنامه‌ریزی‌ها باید به این نکته توجه کرد که فرهنگ در اولویت تمام امور قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول هاشمی دبیر شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران امروز ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ در آئین افتتاح اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران کشور که در استان اصفهان در حال برگزاری است، با بیان اینکه موضوع کانونی این نشست موضوع تبلیغ است، اظهار کرد: وضعیت ما در عرصه تبلیغ بر کاغذ خوب است، اما زمانی که وارد حیطه اجرا می‌شویم، با اشکالاتی مواجه می‌شویم.

وی افزود: حیطه‌های اصلی فعالیت ما موضوعات تعلیم و تربیت، پژوهش، تبلیغ و پشتیبانی است که در این راستا به دغدغه‌های موجود پرداخته شده است، اما زمانی که به مرحله اجرا می‌رسیم، نگرانی‌ها بروز می‌کند و شاهدیم که کل فرهنگ، حدود ۲ درصد بودجه را به خود اختصاص داده است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: شورای سیاست‌گذاری موظف است برای تأمین منابع مناسب و برای کنشگری منابع خود را از منابع ملی کشور تأمین کند و بخش قابل توجهی از منابع در استان‌ها متمرکز است.

وی یادآور شد: ارتباط مستمر مدیران استانی با دستگاه‌ها امکان تقویت حوزه‌های علمیه خواهران را فراهم می‌کند و امید است مدیران به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی تاکید کرد: در برنامه‌ریزی‌ها باید به این نکته توجه کرد که فرهنگ در اولویت تمام امور قرار گیرد.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست احداث حوزه‌های علمیه در سطح کشور گفت: باید از هم‌اکنون برای پروژه‌های سال آینده نیز برنامه‌ریزی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha