آسیب ها و فرصت های فضای مجازی بررسی شد

آسیب ها و فرصت های فضای مجازی در دوره سواد رسانه مدرسه علمیه جامعة النور اصفهان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حامد کمال، مدیر مؤسسه فلق در جمع طلاب شرکت کننده در دوره سواد رسانه مدرسه علمیه جامعة النور اصفهان پیرامون آسیب ها و فرصت های فضای مجازی گفت: یکی از آسیب های فضای مجازی اتلاف وقت است و افرادی که تصویر خودشان را روی پروفایل قرار می دهند و مرتب در حال تغییر ان هستند از نظر روانشناسی خود شیفته اند.

کارشناس سواد رسانه شایعه و تهمت را یکی دیگر از آسیب های فضای مجازی دانست و گفت: استفاده از پوستر جعلی و فتوشاپی به جای پوستر اصلی، شایعه ها و فیک نیوزها و تهمت ها در فضای مجازی بسیار است.

وی ادامه داد: آسیب بعدی طلاق می باشد که به خاطر استفاده بیش از حد از فضای مجازی و چک کردن گوشی توسط همسران پیش می آید، بنابراین سعی کنید رمز گوشیتان با همسرتان یکی باشد. اعتماد سازی در خانواده مهم است.

کمال، آسیب دیگر فضای مجازی را توهین، خشم و عصبانیت معرفی کرد و گفت: زندگی شاد و ویژگی های آن در عصر رسانه را باید بشناسید و برای دیگران بگویید. مثلا خرید کردن بصورت خانوادگی باعث شادی می شود.

کارشناس رسانه در پایان جلسه خطاب به طلاب گفت: مطالبه گری در فضای مجازی داشته باشید و اول خانواده را دریابید و تلاش کنید تا مربی رسانه شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha