برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن

نشست اخلاقی در مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن با سخنرانی امام جمعه این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) فریدن با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که فرمودند: مَنْ لَمْ یَکُنْ لَهُ وَاعِظٌ مِنْ قَلْبِهِ وَ زَاجِرٌ مِنْ نَفْسِهِ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ گفت: اولین چیزی که موجب می شود که انسان بتواند در مقابل دشمنش (شیطان) ایستادگی کند و مانع بشود از تصرف و تسلط دشمن این است که از قلب خود واعظی برای خود داشته باشد.

امام جمعه فریدن ادامه داد: قلبِ متذکر و بیدار، انسان را نصیحت و موعظه می کند یکی از بهترین راه ها برای اینکه قلب موعظه کننده باشد، سحرخیزی و خواندن دعاهای همچون صحیفه سجادیه است.

حجت الاسلام ابطحی در ادامه گفت: (زَاجِرٌ مِنْ نَفْسِهِ )یعنی اینکه انسان از درون خود یک منع کننده و هشداردهنده ای داشته باشد، «و لم یکن له قرین مرشد» یک دوستی، همراهی که دیدار او شما را به یاد خدا بیندازد.

وی در پایان تأکید کرد: بهترین نصحیت کننده‌، خود انسان است، چون از خودش گله‌مند نمی شود. هر کسی انسان را نصیحت کند، اگر قدری لحن او تند باشد، از او گله‌مند می شود. اینها در بیداری انسان خیلی مؤثر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha