راه‌های قرب سریع‌تر انسان به خداوند و اهل‌بیت علیهم‌السلام

نشست اخلاقی با موضوع «راه‌های قرب سریع‌تر انسان به خداوند و اهل‌بیت(علیهم السلام)» در مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (سلام الله) دولت آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین احمد ناصری رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (سلام الله) دولت آباد در نشست اخلاقی با موضوع «راه‌های قرب سریع‌تر انسان به خداوند و اهل‌بیت(علیهم السلام )»، در جمع طلاب و کارکنان این مدرسه گفت: همیشه صحبت در رابطه ی عبد و معبود مطرح بوده است و یکی از راه‌های قرب الهی رعایت ادب در پیشگاه خداوند و اهل‌بیت(علیهم السلام)، است.

وی ادامه داد: از مصدایق‌ ادب در برابر خدا، مطیع بودن است یعنی هر چه خداوند متعال فرمود: بگوییم چشم. انسان باید در برابر حضرت حجت(علیه السلام) و دیگر اهل‌بیت(علیهم السلام) نیز رعایت ادب نماید. برای مثال وقتی در حرم مطهر اهل‌بیت(علیهم السلام) هستیم باید بدانیم که در محضر امامان معصومان هستیم و مؤدب باشیم. حضرت حجت(علیه السلام) را ناظر بر اعمال خود بدانیم و همیشه در محضر ایشان ادب پیشه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری دومین راه برای رسیدن به قرب الهی را دوری از اعمال، رفتار و افکار گناه‌آلود عنوان کرد و گفت: کسی که می‌خواهد قرب الهی و قرب به معصوم داشته باشد باید خودش از رذایل اخلاقی نظیر حسادت، کینه، بد دهانی و ... دور کند.

وی بیان کرد: انسان برای قرب به امام زمانش و رسیدن به محضر ایشان باید ممارست کند و تلاش کند رذایل اخلاقی را در خودش کم کند. یکی از رذایل اخلاقی دنیا دوستی است، در واقع دنیاطلبی و حرص مال دنیا شخص را از ملاقات با حضرت حجت محروم خواهد کرد .

استاد حوزه، محبت در حق دیگران را یکی از راه‌های قرب به خداوند دانست و ادامه داد: هرکس برای خدا کار کند و خشم و محبتش برای خدا باشد از برگزیدگان قرب الهی است، حتی محبت به خویشان و نزدیکان برای خداوند باشد.

وی در پایان گفت: برای‌ اینکه قلب و دل و جانمان برای رعایت ادب در پیشگاه خدا و اهل‌بیت(ع) آماده و نورانی شود باید رذایل اخلاقی را از خود دور کنیم و بهتر است به مستحبات توجه کنیم از جمله همیشه با وضو باشیم این موضوع وجود انسان را نورانی می‌کند، استغفار کنیم تا قلبمان به خطا نرود، غسل جمعه کنیم تا ذهنمان آرام باشد، نماز شب بخوانیم تا قلب و روح و ذهن انسان آرامش یابد و در پایان توصیه کردند برای وصل شدن به امام زمان(ارواحنا له الفدا) مداومت به خواندن دعای عهد را توصیه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha