تهاجم فرهنگی آرام و نامحسوس هویت فرزندان ایران را از بین می‌برد

گردهمایی فعالان فرهنگی شهرستان ساوه با حضور تلاشگران عرصههای مختلف فرهنگی، مدیران و معاونین مدارس علمیه خواهران شهرستان ساوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، گردهمایی فعالان فرهنگی شهرستان ساوه با حضور تلاشگران عرصه های مختلف فرهنگی، مدیران و معاونین مدارس علمیه خواهران شهرستان ساوه در سالن سلمان ساوجی اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

آقای الیاسی، فرماندار شهرستان ساوه درباره دلیل انتخاب این هفته به عنوان هفته فرهنگی در شهرستان ساوه، گفت: در چنین تاریخی شهر ساوه اولین شهدای خود شهید عباس اسدی و شهید تقی صفری را تقدیم انقلاب کرده است.

وی در ادامه به تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: این جنگ سخت تر از جنگ نظامی است و خیلی آرام و نامحسوس هویت فرزندان ایران را از بین می برد و فرهنگ ایرانی را دچار خلل می کند.

الیاسی خاطرنشان کرد: اولین بار است که هفته فرهنگی در شهرستان ساوه رقم خورده و امیدواریم در سال های اخیر این هفته با جدیت تمام پیگیری شود و از تمام فعالین درخواست دارم که تلاش کنند و فرهنگ شهرستان ساوه را حفظ و به جوانان اشاعه دهند و با همین کار ان‌شاءالله ما بتوانیم هویت ایرانی اسلامی خود را حفظ کنیم.

فرماندار شهرستان ساوه در ادامه به برنامه های انجام شده در هفته فرهنگی ساوه از جمله جشنواره غذاهای سنتی، جشنواره قصه گویی، اجرای سرود ۱۰۰۰ نفری دانش‌آموزان در مرکز شهر، برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی، انجام برنامه های فرهنگی و هنری در کاروانسرای تاریخی روستای باغشیخ و گردهمایی فعالان فرهنگی اشاره کرد.

در ادامه دکتر احمدی بازنشسته آموزش و پرورش بیان داشت: برگزاری هفته فرهنگی برای شهر ساوه با قدمت تاریخی امری لازم و ضروری است و مأموریت فعالان فرهنگی این شهرستان بررسی و تحقیق در مورد زندگی بزرگان و قدمت ساوه است.

وی در ادامه در معنای واژه فرهنگ، گفت: فرهنگ یعنی تعالی و بالا رفتن، فروغ دانش، تربیت نفس و خردمندی، مجموعه ای از آیین های خوب، تبلور دانسته های علمی و عقلی و احساسی، میوه درخت استعداد و اندیشه و کردار آدمی.

احمدی، اصحاب فرهنگ را به معنای واقعی و حقیقی، دانشمندان، روحانیان، هنرمندان، ادبا و عرفا معرفی کرده و خاطرنشان کرد: در نگاه کلی آنچه از گذشته‌ی انسان ها به جا مانده و در حال و آینده آنها تأثیرگذار است فرهنگ می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha