ارتباط شیعیان ایران، عراق و لبنان با مردم فلسطین راهی به سوی پیروزی است

استاد مدرسه علمیه شهید مطهری(ره) گفت: در فلسطین دو گروه از شیعیان زندگی می‌کنند، که عبارتند از، شیعیان تاریخی و شیعیانی که در سال‌های اخیر و پس از ارتباط با حزب الله لبنان به شیعه گرایش یافته‌اند، بنابراین ارتباط نزدیک و مستمر شیعیان ایران، عراق و لبنان با مردم فلسطین می‌تواند راهی به‌سوی پیروزی حق بر باطل ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، اولین نشست از سلسله نشست‌های مردم‌ شناسی شیعیان جهان و فعالیت‌های آنان در جوامع مختلف با عنوان شیعیان فلسطین و نقش آنان در تعاملات منطقه‌ای به میزبانی مدرسه علمیه شهید مطهری کرج برگزار شد.

در این نشست خانم شهره شریفی پژوهشگر حوزه، به تبیین هدف نشست‌های شناخت شیعیان جهان پرداخت و اظهار داشت: آگاهی از وضعیت شیعیان جهان، راهکارهای تعامل سازنده در جهت گسترش عقاید شیعه را به مبلغان می‌آموزد.

وی افزود: مباحث مرتبط با مردم‌ شناسی به پژوهشگران این امکان را می‌دهد که اعتقادات و سبک زندگی مردم یک منطقه را به ‌اشکال مختلف بشناسند و بتوانند برای آنان الگوهای هدایت‌ پذیری را طراحی کنند.

شریفی به اهمیت فلسطین برای مسلمانان اشاره کرد و یادآور شد: حضور این کشور در منطقه غرب آسیا و وجود اماکن مقدسی مانند مسجد الأقصی و مسجد الصّخره در کشور فلسطین، سبب شده تا برای همه مسلمانان جهان اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.

وی در تبیین نقش شیعیان فلسطین در تعاملات فرهنگی و اعتقادی منطقه، اظهار کرد: در فلسطین دو گروه از شیعیان زندگی می‌کنند، که عبارتند از، شیعیان تاریخی و شیعیانی که در سال‌های اخیر و پس از ارتباط با حزب الله لبنان به شیعه گرایش یافته‌اند، بنابراین ارتباط نزدیک و مستمر شیعیان ایران، عراق و لبنان با مردم فلسطین می‌تواند راهی به‌سوی پیروزی حق بر باطل ایجاد کند.

استاد مدرسه علمیه شهید مطهری(ره)، تصریح کرد: با وجود گرایش‌های شیعی برخی از جنبش‌های فلسطینی مانند جهاد اسلامی و صابرون، فعالیت ویژه‌ای از شیعیان فلسطین در سطح منطقه دیده نمی‌شود و لازم است مبلغان راهکاری برای تقویت توان اعتقادی و فرهنگی آنان در سطح کشور و منطقه بیابند و بر اساس آن برنامه ریزی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha