کد خبر: 131141
۷ آبان ۱۴۰۲، ۸:۳۵
طلبگی یک قیام و توفیق الهی است

امام جمعه خنداب در جمع طلاب جدیدالورود گفت: طلبگی یک قیام و توفیق الهی است که خداوند ما را از انتخاب کرده تا در این مسیر قدم بگذاریم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، اردوی یک روزه ی طلیعه حضور (در قالب مدرسه ای) با حضور طلاب جدیدالورود در مدرسه علمیه مهدیه خنداب استان مرکزی برگزار شد.

حجت الاسلام محمد صفاهانی امام جمعه خنداب در این برنامه تصریح کرد: طلبگی به انسان نورانیت و معنویت می دهد. این راه همان راه اهل بیت (ع) است.

وی ادامه داد: طلبگی یک قیام و توفیق الهی است که خداوند ما را انتخاب کرده تا در این مسیر قدم بگذاریم.

امام جمعه شهرستان خنداب با اشاره به برخی ویژگی های طلبگی خاطرنشان کرد: با توجه به روایات طلبگی یک شغل الهی است و شغل انبیاست.

وی گرامی ترین انسانها در نزد خداوند متعال علما دانست و بیان کرد: فرشتگان برای طلاب استغفار میکنند و طلبه سرباز امام زمان (عج) هستند.

حجت الاسلام صفاهانی در ادامه به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) اشاره کرد و گفت: در این حدیث امام حسن عسگری(ع) شیعیان را به هفت چیز سفارش می کنند که تقوا، انجام واجبات، ترک محرمات، دوری از شبهات و مکروهات و تلاش در راه خداوند درهمه مسیرها است

وی ادای امانت و امانت دار خوبی بودن را یکی از مهمترین ویژگیهای مسلمانان عنوان و تصریح کرد: سخن راست گفتن و طولانی بودن سجده ها و همچنین با همسایه ها خوب بودن نیز از نشانه های بارز شیعیان بوده و باید خود را به این ویژگیها مزین کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha