۶ خصلت‌ که پیامبر اکرم(ص) از آنها به خدا پناه می‌برد

مدرس حوزه با اشاره به روایتی از امام صادق(علیه السلام)، گفت: پیامبر(صلی الله علیه وآله) هر روز از شش خصلت به خداوند پناه می برد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حبیب الله حلیمی، مدرس حوزه، روز گذشته در جمع طلاب مدرسه علمیه تخصصی حوزوی حضرت خدیجه(سلام الله علیها) بابل، با اشاره به روایتی از امام صادق(علیه السلام)، اظهار کرد: پیامبر(صلی الله علیه وآله) هر روز از  شش خصلت به خداوند پناه می برد، اولین خصلت شک است، چرا که ماندن در شک بسیار خطرناک است؛ اگر کسی در شک بماند، زندگی خودش را می‌بازد.

وی خاطرنشان کرد: دومین خصلت شرک است، شرک تنها به منظور  شریک قائل شدن برای خداوند نیست، بلکه حتی زمانی که در موارد مختلف به جای عمل به دستورات دین، به خواسته دل خود عمل کنیم نیز دچار شرک شده‌ایم.

مدرس حوزه تاکید کرد: سومین خصلت جانب داری بدون منطق است، چهارمین خصلت غضب می‌باشد، چراکه عصبانیت عقل و شعور را فاسد می‌کند؛ امام علی(علیه السلام) فرموده‌اند، خشم اولش دیوانگی و آخرش پیشیمانی است؛ پنجمین خصلت دشمنی کردن بی مورد است و  ششمین مورد حسادت است، شخص حسود بزرگ نمی‌شود و ظرفیتش کوچک باقی خواهد ماند.

حلیمی بیان کرد: خداوند در قرآن کریم، پیامبر اکرم(صلوات الله علیه) را اسوه حسنه معرفی کرده و این یعنی ایشان قابلیت الگو شدن را دارند؛ در قرآن برای رسول خدا، خصلت‌های مختلفی بیان شده، ایشان از جنس مردم‌ بودند، برای جهانیان رحمت بودند، نسبت به مومنین رووف الرحیم بودند، با مردم مهربانی و نرمش و از خشونت و غضب با دیگران پرهیز داشتند، خطاکاران را مورد بخشش قرار می‌دادند، توکل بر خداوند و شب زنده داری داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha