هر کس به خدا توکل کند، خداوند کفالت و سرپرستی او را عهده‌دار می‌شود

استاد اخلاق گفت: اگر انسان خودش را در همه حیطه‌های زندگی ناتوان ببیند، کارش را به خدا می‌سپارد چرا که انسان عاقل، وکیلی بهتر از خداوند نیافته و هر کس که به خدا توکل داشته باشد، خداوند متعال کفالت و سرپرستی او را عهده دار شده و راه خروج از مشکلات را به او نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست اخلاقی با موضوع «توکل و آثار آن در زندگی مؤمن» با سخنرانی «حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر ساجدی»، استاد اخلاق و امام جمعه شهرستان قرآنی استهبان در مدرسه علمیه خواهران الزهراء سلام الله علیها برگزار شد.

حجت الاسلام ساجدی در ابتدا با اشاره به معنای توکل در روایات ائمه اطهار علیهم السلام افزود: اگر انسان خودش را در همه حیطه‌های زندگی ناتوان ببیند، کارش را به خدا می‌سپارد چرا که انسان عاقل، وکیلی بهتر از خداوند نیافته و هر کس  که به خدا توکل داشته باشد، خداوند متعال کفالت و سرپرستی او را عهده دار شده و راه خروج از مشکلات را به او نشان می‌دهد.

وی افزود: مسئله مهم در اینجا این است که وقتی می‌گوییم بر خدا توکل کنیم به این معنا نیست که بنشینیم تا خدا کار را پیش ببرد بلکه فردی که توکل می‌کند باید وظیفه‌اش را انجام داده، و با اعتماد بخدا، انجام وظیفه را هم نباید فراموش کرد.

استاد اخلاق با بیان مشکلات روحی و روانی در جامعه امروز به اضطراب‌ها و نگرانی‌های ناشی از عدم توکل به خدا در زندگی اشاره  و بیان کرد:  راه‌هایی که روانشناسان برای کاهش اضطراب و شاد زندگی کردن همچون گوش دادن به موسیقی و امثال آن پیشنهاد می‌کنند، شادی کاذب اندکی را در فرد به وجود می‌آورند، لیکن از این موضوع غافل هستند که سرور واقعی با توکل حاصل شده  و با توکل است که می‌توان از سختی‌ها و مشکلات نجات پیدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha