پاسخگویی به شبهات با مطالعه مستمر میسر می‌شود

کارشناس پژوهش مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی واحد خواهران گلستان، گفت: اولین قدم‌ها در تبلیغ، پاسخگویی به مسائل روز و شبهات است که این امر با مطالعه مستمر میسر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم معصومه عبداللهی در نشست علمی «کتاب؛ مبنای کلام نافذ و تبلیغ اثربخش» که با حضور خواهران طلبه و اساتید در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان برگزار شد، بیان کرد: هنر یک مبلغ دین، دغدغه مطالعه و استفاده از فرصت مطالعاتی در طول تحصیل برای رفع شبهات و پاسخگویی به مسائل روز است.

وی به اهمیت مطالعه اشاره کرد و افزود: اولین قدم‌ها در تبلیغ، پاسخگویی به مسائل روز و شبهات است که این امر با مطالعه مستمر میسر می‌شود.

کارشناس  پژوهش جامعه المصطفی واحد خواهران گلستان، مطالعه را غذای روح دانست و تصریح کرد: همانطور که انسان به غذای جسم اهمیت می‌دهد، یک مسلمان هم باید در طول روز برای تقویت و تغذیه روح خود برنامه داشته باشد.

خانم عبداللهی کتابخوانی و مطالعه را یک امر دینی واجب برشمرد و خاطرنشان کرد: بنا بر بیانات مقام معظم رهبری(ره) کتابخوانی و علم آموزی، نه تنها یک وظیفه علمی بلکه یک واجب دینی است که باید در جامعه اسلامی پیاده شود.

وی فراگیری امر واجب مطالعه در جامعه را وظیفه مبلغ دینی دانست و افزود: اگر مطالعه و کتابخوانی به عادت رفتاری در افراد جامعه تبدیل شود از سختی مطالعه کم می‌شود.

کارشناس  پژوهش جامعه المصطفی واحد خواهران گلستان، با بیان این که خداوند اولین معلم است، ادامه داد: کلمه «علم» هشت بار در قرآن تکرار شده است که نشان از اهمیت مساله علم آموزی در اسلام است.

خانم عبداللهی به نقش مطالعه در زندگی تحصیلی و اجتماعی طلبه اشاره کرد و یادآور شد: اولین رسالت خود از آمدن به حوزه را فراگیری کامل علوم دین و تبلیغ آن بدانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha