برنامه‌های هفته کتاب مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان تشریح شد

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای تبلیغ و گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم سمیه جهان‌تیغ معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی را تشریح و بیان کرد: نامگذاری هفته کتاب به مناسبت سالروز ارتحال علامه طباطبایی و بزرگداشت مقام علمی و معنوی ایشان و نقش موثر عالمان حوزه و دانشگاه در بالا بردن سطح فکر، اندیشه و فرهنگ جامعه است.

وی مطالعه را راهی برای تقویت روحیه دینی و زمینه‌ساز تفکر خلاق دانست و افزود: خواندن کتاب‌ها، مطالب و مضامین مختلف موجب شکل‌گیری ارزش‌های گوناگون در ذهن افراد می‌شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان، عادت به مطالعه را یک امر اکتسابی خواند و ادامه داد: کتابخوانی باید مثل خوردن و خوابیدن و سایر کارهای روزانه در زندگی مردم وارد شود.

خانم جهان‌تیغ خاطرنشان کرد: مطالعه کتاب یکی از بهترین تفریحات سالم و ابزارهای نیرومند برای کسب دانایی، توانایی و درک و دریافت مطالب درست و مفید است.

وی با بیان این که ایجاد عادت کتابخوانی نیازمند برنامه‌ریزی صحیح و بسترسازی فرهنگی است، تصریح کرد: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ایجاد انگیزه و احساس نیاز به کتاب و کتابخوانی، مردمی کردن و تنوع و نوآوری در ارائه فعالیت‌های کتابخوانی است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان، هفته کتاب و کتابخوانی را فرصت مناسبی برای تبلیغ و گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه دانست و بیان کرد: در این هفته با اقدامات مناسب و استفاده از رسانه‌های جمعی و انجام تبلیغات و معرفی کتاب‌ها می‌توان جوانان و نوجوانان را با مقوله کتاب و مطالعه و تاثیر آن در زندگی بیشتر و بهتر آشنا کرد.

خانم جهان‌تیغ، برگزاری نمایشگاه کتاب را از برنامه‌های اجرایی هفته کتاب مدرسه معرفی کرد و گفت: از راهکارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزاری نمایشگاه کتاب است که علاوه بر دسترسی راحت‌تر به کتاب‌های متنوع، مخاطبین را با تازه‌های نشر آشنا می‌کند.

وی افزود: برگزاری نشست‌های علمی با توجه به شعارهای هفته کتاب از برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان، به برگزاری کارگاه آموزش سامانه کتابداری و آشنایی با کتابخانه اشاره کرد و گفت: این کارگاه به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی با هدف آشنایی طلاب با سامانه کتابداری، جستجوی کتاب‌های مورد نیاز خود و نحوه امانت گرفتن کتاب از کتابخانه‌های دیگر برگزار می‌شود.

خانم جهان‌تیغ، «صبحگاه معرفی کتاب» را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب برشمرد و تصریح کرد: در این برنامه سعی شده طلاب بهترین کتابی را که خوانده‌اند در قالب کنفرانس به دیگران معرفی کنند.

وی افزود: ویژه برنامه معرفی کتاب‌های پر مخاطب کتابخانه، بروشور «آینده‌ای روشن با کتابخوانی» و اینفوگرافی تکنینک مطالعه پومودورو از برنامه‌های انجام شده مرتبط با هفته کتاب و کتابخوانی است.

کارشناس مسائل پژوهشی با بیان این که طرح هدیه افضل هفته کتاب، برنامه‌ای برای ترغیب و جذب کتاب‌های پرمحتوا و غنی از سوی اهداکنندگان کتاب است، ادامه داد: در این طرح علاقمندان و دوستداران کتاب به عنوان صدقه جاریه، کتاب‌های سالم و مفیدی را که مطالعه نموده‌اند، به کتابخانه مدرسه اهدا خواهند کرد.

خانم جهان‌تیغ گفت: انجام تبلیغات به منظور معرفی و شناسایی کتابخانه، خدمات کتابخانه و امتیازات آن و فضاسازی به مناسبت هفته کتاب نیز از دیگر اقدامات هفته کتاب و کتابخوانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha