جهاد تبیین با مطالعه میسر می‌شود

استاد مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان گفت: به روز بودن، پاسخگویی به شیهات و حرکت در مسیر تمدن سازی فقط با مطالعه و انس با کتاب حاصل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم آزاده دنکوب در نشست علمی «کتاب، بالندگی و تعالی خانواده» که با حضور خواهران طلبه و اساتید مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان برگزار شد، بیان کرد: مطالعه و کتاب‌خوانی برکات زیادی در فکر و روح انسان دارد.

وی با بیان این که سیره علما و بزرگان دین، همواره بر کتاب‌خوانی و توصیه به مطالعه کتاب بوده است، تصریح کرد: اهل مطالعه بودن باعث بالا رفتن عیار و ارزش انسانی و رهایی از خفّت و ذلّت نادانی می‌شود.

استاد حوزه، اولین مکان آموزشی و تربیتی و اولین مدرسه انسان را محیط خانواده دانست و افزود: خانواده، نهاد مقدسی است که انسان می‌تواند مراتب توحید را در آن طی کند.

وی به نقش کتاب در رشد و تعالی خانواده اشاره کرد و ادامه داد: اگر هر زنی به عنوان همسر و مادر خانواده با مطالعه رشد کند، اهل خانواده نیز رشد خواهند کرد.

خانم دنکوب گفت: از توصیه‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به خانواده‌ها، ایجاد عادت مطالعه و کتاب‌خوانی از دوران کودکی است که نتایج پرباری در زندگانی دارد.

وی اضافه کرد: مانوس بودن با کتاب و همواره آموختن از کتاب، توفیقی عظیم  و سر و کار نداشتن با کتاب، خسارتی بزرگ برای افراد است.

کارشناس فرهنگی با بیان این که جهاد تبیین جز با مطالعه به دست نمی‌آید، خاطرنشان کرد: به روز بودن، پاسخگویی به شیهات و حرکت در مسیر تمدن سازی فقط با مطالعه و انس با کتاب حاصل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha