نظامات جامع علمی، پژوهشی و فرهنگی در هندسه‌ای دقیق می‎توانند نویدبخش افقی متعالی در حوزه خواهران باشند

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: نظام تعلیم و تربیت، نظام جامع پژوهش، نظام جامع فرهنگی ـ تبلیغی از جمله نظامات محتوایی است که در یک هندسه ارتباطی و تعاملی دقیق می توانند نویدبخش افقی متعالی در حوزه علمیه خواهران باشند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم فاطمه کبری متولیان، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در چهارمین اجلاس مدیران و معاونان استانی حوزه ‏های علمیه خواهران در کرمان، اظهار داشت: خداوند منان را شاکریم که در فضایی به فعالیت و تلاش در ابعاد و ساحت های مختلف مشغولیم که بیش از ربع قرن تلاش، کوشش و راهبری ها در فضای اداری صف و ستاد آن گذشته است و نتایج و دستاوردهای درخشانی به ثمر رسیده است.

وی با بیان این که هم اکنون و به تناسب ابلاغ اسناد بالادستی حوزه علمیه خواهران در فضایی وسیع تر، عمیق تر و راهبردی می باید افق جامع آینده حوزه را ترسیم نماید، افزود: تعریف نظامات مختلف محتوایی و پشتیبانی طبق مبانی، اصول و اهداف با ابتناء بر چشم انداز و رسالت ها و مأموریت های حوزه علمیه خواهران نخستین و مهم ترین گام در این عرصه است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت، نظام جامع پژوهش، نظام جامع فرهنگی ـ تبلیغی از جمله نظامات محتوایی است که در یک هندسه ارتباطی و تعاملی دقیق می توانند نویدبخش افقی متعالی در حوزه علمیه خواهران باشند.

وی خاطرنشان کرد: عنوان «پژوهش تحقق‌بخش اهداف علمی نظامات محتوایی حوزه علمیه خواهران» عنوان دقیقی است جهت تحقق اهداف علمی نظامات.

خانم متولیان با بیان این که راهبری علمی و ان شاءالله در نهایت «مرجعیت علمی» حوزه علمیه خواهران، الزامات و اقتضائات متناسب با دو مؤلفه «حوزوی بودن» و «فضای بانوان» دارد که بایستی در برش‌ها، ابعاد و اجزاء مختلف به شکل تخصصی مورد بررسی قرار گیرد، گفت: ان شاءالله همکاران محترم معاونین پژوهشی در ۸ استان هرمزگان، کرمانشاه، لرستان، گلستان، مازندران، قم، یزد و خوزستان ماحصل بررسی ها و مطالعات در برش تخصصی پژوهش را خدمتتان ارائه خواهند کرد.

وی تصریح کرد: بی تردید مرجعیت علمی در فضای سه‌گانه ترویج، توسعه و تولید علم متناسب با فضاهای علمی استاندارد جهت راهبری دقیق و کنشگری مؤثر محقق نخواهد شد مگر آن‌که عناصر مطالعاتی و پژوهشی از بازه زمانی قبل از پذیرش طلاب عزیز و حضور در همه فضاهای آموزشی، تربیتی و فرهنگی حضور جدی و مؤثر داشته باشند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در پایان اظهار داشت: امیدواریم این اجلاس که با عنوان و هدف بررسی ابعاد و برش‌های تخصصی نظام تعلیم و تربیت شکل گرفته است به اهدف خرد و کلان از پیش تعیین شده برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha