برگزاری نشست هم اندیشی گسترش تعامل ستاد امر به معروف و حوزه علمیه خواهران استان کرمان

نشست هم اندیشی گسترش تعامل ستاد امر به معروف و نهی از منکر و حوزه علمیه خواهران استان کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست هم اندیشی گسترش تعامل ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با حوزه علمیه خواهران با حضور آقای شجاع حیدری مدیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر با مدیر و معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان و مدیران مدارس شهر کرمان در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد.

در آغاز نشست، خانم محمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان، ضمن خوش آمدگویی به حضار جلسه ازحضورشان در این نشست تقدیر و تشکر به عمل آورد.

سپس مدیر کل ستاد امر به معروف استان به توضیح کلی پیرامون اهمیت و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجب شرعی پرداخت و اظهار داشت: که در ۳۶ آیه از آیات کلام الله مجید به امر به معروف و در ۱۸ آیه خداوند به صورت صریح به نهی از منکر پرداخته است.

وی با استناد به روایت مشهور «دفع المنکر بالمعروف»، زمینه و بستر دفع کردن هر منکری این است که؛ معروف انجام شود ودر واقع شخصی می تواند منکری را از جامعه بزداید، که خودش اهل معروف باشد.

شجاع حیدری در ادامه با توجه به اهمیت نقش حوزه های علمیه خواهران در جامعه، خواستار ایجاد تفاهم نامه بین حوزه های علمیه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر جهت آموزش دیدن طلاب برای احیاء کردن این امر واجب در سطح جامعه و حضور فعال طلاب در عرصه اجرایی و عملیاتی کردن این فریضه واجب در سطح جامعه شد.

در ادامه نشست خانم محمدی مدیر حوزه علمیه خواهران ضمن تاکید بر آمادگی حوزه ها با درخواست ستاد موافقت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha