افزایش همکاری‌های حوزه علمیه خواهران و اداره کل انتقال خون استان یزد

طی نشستی با حضور رئیس انتقال خون و مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد بر همکاری این دو نهاد در زمینه فرهنگ سازی و گسترش اهداء خون در جامعه هدف تأکید شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، طی نشستی  با حضور دکتر آقائی رئیس انتقال خون و حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان  بر همکاری این دو نهاد  در زمینه فرهنگ سازی و گسترش  اهداء خون در جامعه هدف تأکید شد.

در ابتدای این  نشست دکتر  محمدرضا آقایی ضمن ارائه گزارشی از سازمان انتقال خون استان به اهمیت و جایگاه اهدا خون در جامعه پرداخت و گفت: در سازمان انتقال خون سه هدف مهم؛ تحول تعالی و تکامل در خدمت دانش پژوهی و فناوری، مردمی سازی و اجتماعی کردن بر اساس سیاست‌های دولت و تسهیل در دسترسی مردم به امر اهداء خون در دستور کار قرار دارد که هر سه این هدف ها در حال پیگیری است تا اینکه به شرایط مطلوب در این سه زمینه برسیم.

دکتر آقایی در ادامه بیان داشت: وقتی صحبت از اهدای خون در سطح جامعه می شود مشاهده می کنیم که اطلاعات مردم در این زمینه کافی و کامل نیست و حتی بعضی باورشان این است که نیازمندی به خون صرفا در بیمارانی است که دچار حادثه می شوند، در حالی که بیماران تصادفی یک گروه از افرادی هستند که نیاز به خون اهدایی دارند و بانوان برای زایمان و بیماران خونی و ... نیز به خون اهدایی نیازمند هستند و می شود گفت بیمارانی از کودک یک ماهه تا بزرگسال به این مایع حیاتی نیاز پیدا می کنند.

رئیس انتقال خون یزد در بخش دیگری از سخنان خود به درخواست همکاری با حوزه علمیه خواهران اشاره و بیان کرد: هم اکنون استان یزد در رتبه سوم در زمینه اهداء خون در کشور قراردارد و ما هدف گزاری کردیم که این رتبه ارتقا یابد و لذا بانوان طلبه در زمینه فرهنگ سازی اهداء خون می توانند خیلی در سطح جامعه اثر گذار باشند و لذا ما آمادگی داریم در چند مقوله با حوزه خواهران همکاری داشته باشیم یکی برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های مختلف شامل سبک زندگی ایرانی اسلامی با موضوعات  دیابت ، اهداء خون و..  تا با این کار ضمن افزایش دانش طلاب در این زمینه ها، بتوانیم از طریق طلاب فرهنگ سازی لازم را در جامعه انجام دهیم . دوم در زمینه های پژوهشی و نوشتن مقالات علمی پژوهشی در موضوعاتی که سازمان انتقال خون مشخص می نماید.

وی ادامه داد: در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ضمن تسلیت ایام فاطمیه ، از حضور دکتر آقایی و همراهانشان به مدیریت حوزه علمیه خواهران تشکر کرد و بیان داشت: حوزه علمیه خواهران با وجود ۲۲ مدرسه علمیه و آمار ۵۰۰۰ طلبه خواهر در حال تحصیل و یا فارغ التحصیل ، ظرفیت بسیار خوبی را در زمینه های مختلف فرهنگی ، دینی و اجتماعی دارا می باشد و لذا ما آمادگی داریم در امر آموزش و برگزاری دوره های آموزشی در طول ایام سال در زمینه فرهنگ اهداء خون انجام دهیم تا ابتدا در این زمینه طلاب آگاهی و دانش خود را افزایش دهند تا بتوانند در جامعه اثرگذارتر باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان در ادامه نشست به زمینه های این همکاره اشاره و بیان کرد: در زمینه فرهنگی و تبلیغی نیز با توجه به استعداد طلاب در مدارس استان در زمینه های مختلف هنری از جمله  تئاتر ، شعر و داستان و.. می توان با همکاری با سازمان انتقال خون از این ظرفیت خوب بهره برد و با تولید محتواهای هنری ، در سطح جامعه به فرهنگ سازی اهداء خون کمک کرد و لذا این ظرفیت در حوزه خواهران وجود دارد که با عنایت خداوند زمینه سازی فرهنگی خوبی را رقم بزنیم همچنین در زمینه پژوهشی می شود با موضوعات مرتبط با اهداء خون در زمینه های داستان نویسی و یا استفاده از مقالات و پایان نامه های طلاب و حتی نوشتن کتاب های جذاب و مفید زمینه را در این امر نیز به پیش ببریم و با تولید محتویات فرهنگی و پژوهشی مناسب بیش از آنچه که اکنون در سطح جامعه وجود دارد زمینه را برای حضور جوانان و حتی بانوان جهت اهداء خون انجام دهیم.

وی تصریح کرد: حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی در بخش پایانی این نشست با اشاره به امکان  بهره وری از ظرفیت فضای مجازی و وجود گروه ها وکانالهایی که در حوزه علمیه خواهران، اظهار کرد: بستر فضای مجازی  ظرفیت بسیار خوبی است که با تهیه و تولید محتواهایی آموزشی و تهیه کلیپ های کوتاه و ویدئو های تصویری و صوتی توسط سازمان انتقال خون و گذاشتن در گروه ها و کانال ها، در فرهنگ سازی اهداء خون نیز موثر واقع خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در ادامه جلسه مقرر شد با نوشتن تفاهم نامه و امضا بین سازمان انتقال خون استان و حوزه علمیه خواهران ، برنامه های آموزشی و فرهنگی و پژوهشی در زمینه اهداء خون را آغاز شود  وانشاالله با چشم انداز دو ساله فرهنگ اهداء خود در استان بین همه احاد جامعه بیشتر شو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha