انسانِ قدرشناس با کسب مقامات معنوی به اوج می‌رسد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان گفت: اگر انسان قدر خودش را بداند، به دنبال کسب مقامات معنوی رفته و اوج می گیرد و در غیر این صورت، عمر خود را هدر داده و سرمایه عمرش تلف می شود.

 به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، طلاب حوزه علمیه حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) زاهدان، میزبان حجت الاسلام والمسلمین محامی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان بودند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محامی، ضمن ابراز خرسندی از اینکه در جمع طلاب هستند با بیان حدیث نورانی «رحم الله من عرف قدره» مجلس را زینت بخشیده و به شرح حدیث پرداخته و با توجه به معانی کلمه «قدره»، بیان داشت: خدا رحمت می کند کسی را که حد و اندازه خودش را بداند و به عبارتی پا از گلیمش درازتر نکند و پرتوقع نباشد.

وی در ادامه به بَُعد دیگر معنایی «قدره» اشاره کرد و گفت: انسان باید قدر و ارزش واقعی خودش را بشناسد و بداند که انسان عالم بزرگی هست که روح خدا در او دمیده شده و استعداد ویژه ای دارد که می تواند از ملائک بالاتر رود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی افزود: اگر انسان قدر خودش را بداند، به دنبال کسب مقامات معنوی رفته و اوج می گیرد و در غیر این صورت، عمر خود را هدر داده و سرمایه عمرش تلف می شود.

نماینده محترم ولی فقیه در پایان با دعای خیر برای طلاب و حاضرین، مجلس را خاتمه داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha