فعالیت‌های پژوهشی در حوزه و دانشگاه مورد توجه جدی قرار گیرد

استاندار گیلان در در همایش استانی زنان گیلان، آسیب‌ها و راهکارها بر لزوم فعالیت‌های پژوهشی در حوزه و دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، دکتر عباسی استاندار گیلان در همایش استانی زنان گیلان، آسیب‌ها و راهکارها که در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران گیلان برگزار شد بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه لازم برای حضور زنان در عرصه‌های مختلف جامعه فراهم شد اکنون نیز وظیفه خود می دانیم تا زمینه‌های بیشتری برای مشارکت بیش از پیش بانوان در جامعه فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) به جایگاه زنان در جامعه قداست داد، اضافه کرد: نقش موثر بانوان کشور از جمله زنان گیلانی در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بر کسی پوشیده نیست؛ آنان در آن ایام همسران و فرزندانشان را راهی جبهه‌های جنگ کرده و کانون گرم خانواده را حفظ می کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطر نشان کرد: به دلیل همین جایگاه زن و خانواده در جامعه اسلامی است که دشمنان بر کانون خانواده حمله ور شده و تمام تلاش خود را برای ضربه‌زدن به آن به کار گرفته‌است.

عباسی در ادامه با اشاره به نقش بانوان در اقتصاد مقاومتی و ضرورت توجه زنان خانواده به این مهم بیان کرد: دشمن در حوزه سبک زندگی، مصرف‌گرایی و القا آن به بانوان و خانواده تلاش‌های زیادی کرده است و همچنان از این روند دست بر نمی دارد، از این رو بانوان برای خنثی‌کردن طراحی‌های دشمنان در این ارتباط تاثیرگذارند.

وی در بخش دیگری از سخناش با بیان اینکه توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان علیه جوانان و نوجوانان کشورمان پایان ندارد، خطاب به بانوان طلاب شرکت کننده در این همایش اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهشی و کاربردی باید در حوزه و دانشگاه مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطر نشان کرد: قرآن و نهج‌البلاغه راه زندگی شرافتمندانه و عزتمندانه را به ما نشان می‌دهد؛ بنابراین راهنما، مشعل و روشنایی وجود دارد و باید از این طریق برای تربیت نسل نو تلاش شود.

وی بیان کرد: دشمنان ایران اسلامی از نظر فیزیکی و مرز جغرافیایی نتوانستند یک وجب از مرزهای ما را تصاحب کنند اما دشمن از راه فرهنگی، مسیر نفوذ را پیدا کرده و نسل جدید را تحت تاثیر القائات خود قرار داده و فضای جامعه را دچار مشکل کرد؛ بنابراین همه باید برای خنثی کردن نقشه های دشمنان همکاری کنند.

 ۱۰۰ مقاله از بانوان طلاب گیلان به دبیرخانه این همایش ارسال که ۱۰ مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند و ۲ نفر از بانوان طلبه به ارائه مقاله پرداختند؛ همچنین از تعدادی از بانوان برگزیده در این همایش تجلیل شد.

فعالیت‌های پژوهشی در حوزه و دانشگاه مورد توجه جدی قرار گیرد

فعالیت‌های پژوهشی در حوزه و دانشگاه مورد توجه جدی قرار گیرد

فعالیت‌های پژوهشی در حوزه و دانشگاه مورد توجه جدی قرار گیرد

فعالیت‌های پژوهشی در حوزه و دانشگاه مورد توجه جدی قرار گیرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha