در برهه‌ای از زمان به سر می‌بریم که به اخلاق و معنویت بیش از پیش نیاز داریم

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه گفت: در برهه‌ای از زمان به سر می‌بریم که به اخلاق و معنویت بیش از پیش نیاز داریم که بتوانیم اثرگذار باشیم نه اثرپذیر.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین عبدالملکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه ضمن تبریک هفته پژوهش به فعالین در این عرصه در اجلاس مدیران و معاونین پژوهش مدارس علمیه استان که در مدیریت استان برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه علاوه بر اجلاس مدیران مدارس، با محوریت پژوهش در مدارس که یکی از مسائل مهم در حوزه‌های علمیه است برگزار می‌شود.

وی افزود: حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه‌ای قرار دارد که در طول تاریخ از صدر اسلام تا به حال با این شرایط مواجه نبوده، فرصت استثنایی است برای کار و تبلیغ و رساندن ندای اسلام به جامعه و در این فضایی که آماده داریم باید حرکت کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه بیان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران کمتر از ۴۰ سال است که فعالیت خود را شروع کرده و در مقایسه با حوزه علمیه برادران وضعیت بهتری دارد چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی، و سرفصل ها در حوزه خوهران کاربردی‌تر است و کمبودهایی هم داریم که به مددالهی موانع برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: همکاران در مدارس تلاش شبانه روزی دارند و روحیه ایثار و از خودگذشتگی در بین خواهران حوزوی موج می‌زند، لکن مسئله تربیت طلاب خیلی مهم است و محور اصلی در حوزه اول تربیت است بعد آموزش؛ اول وظیفه داریم طلبه را تربیت کنیم بعد آموزش دهیم و نقش مدیران و معاونین فرهنگی در مدارس بسیار اساسی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالملکی خاطرنشان کرد: در برهه‌ای از زمان به سر می‌بریم که به اخلاق و معنویت بیش از پیش نیاز داریم که بتوانیم اثرگذار باشیم نه اثرپذیر.

در ادامه این اجلاس نشست های تخصصی معاونین پژوهش مدارس با معاون پژوهش مدیریت استان برگزار شد.

در برهه‌ای از زمان به سر می‌بریم که به اخلاق و معنویت بیش از پیش نیاز داریم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha