دوره تربیت مبلغ حفظ قرآن، سکوی عروج و آغاز فعالیتی نوین در حوزه‌های علمیه خواهران است

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران، در جمع حافظان، مبلغان و اساتید حفظ قرآن، "دوره تربیت مبلغ حفظ قرآن" را سکوی عروج و آغاز فعالیتی نوین دانست و گفت: باید جریان جدیدی را با محوریت قرآن آغاز کرده و پرچمدار هدایت بر پایه قرآن باشیم. غایت همه این دوره ها، تهذیب و تربیت است.

به گزارش پایگاه خبری و سانه ای حوزه های علمیه خواهران، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران، در دوره "تربیت مبلغ حفظ قرآن کریم" که با حضور طلاب خواهر حافظ قرآن از سراسرکشور در قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به معرفی قرآن با واژگان مختلف توسط خود قرآن، اظهار داشت: این کتاب الهی، در آیاتی خود را "بیان"، "موعظه"، "هدی"، "نور" و "حکمت" معرفی کرده است؛ بنابراین، قرآن کریم، تبیان هر چیزی بوده و عالی ترین و موثق ترین منبع هدایت انسان، محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی تصریح کرد: همه ما موظفیم به این حبل متین، تا ابدیت، پایبند باشیم و بر عهد خود با خداوند متعال نسبت به این کتاب استوار و مقدس، باقی مانده و در زمینه ترویج معارف والای آن بکوشیم.

وی با اشاره به برگزاری دوره تربیت مبلغ حفظ قرآن کریم در حوزه علمیه خواهران گفت: این دوره ها، سکوی عروج و آغاز فعالیتی جدید و نوین است. نباید متوقف بر این بود که یک گواهی بر سایر گواهی ها افزوده شود؛ بلکه باید جریان جدیدی با محوریت و بر مبنا و پایه قرآن کریم آغاز شود و این راه ادامه یابد. باید پرچمدار هدایت بر پایه قرآن بود و حفظ قرآن و سایر معارف آن را بتوان توسعه و ترویج داد. مبنا و غایت همه این دوره ها و برنامه ها، تهذیب و تربیت است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران گام اول ورود به وادی قرآن را عبور از حجاب الفاظ عنوان کرد و افزود: گام آغازین محرمیت با این کتاب آسمانی، مسلط شدن به الفاظ آن است تا بتوان به عرصه معارف قرآن کریم، ورود و با قرآن، محرمیت پیدا کرد.

وی بیان داشت: خداوند متعال، این کتاب مقدس زنده را همواره جاری و ساری و در زمان و مکان تا ابدیت برای انسان قرار داد که منبع نور و هدایت است. بالاترین تبلیغ و والاترین محتوایی که می توان ارائه کرد، تبلیغ معارف قرآنی است.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی، واژه "دعوت" را یکی از واژگان قرآن کریم برای تبلیغ عنوان کرد و افزود: طبق آیات قرآن کریم، دعوت، با حکمت و موعظه‌ی حسنه، همراه است. قرآن، معدن حکمت است و هرکس که خداوند متعال به او حکمت عنایت کند، خیرکثیر به وی می رسد، بنابراین قرآن کریم، معدن موعظه و هدایت است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که چنین دوره هایی استمرار یافته و امر ترویج معارف والای قرآن ادامه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha