رونمایی از ۱۸ جلد کتاب تألیف‌شده طلاب و اساتید مدارس علمیه خواهران کرمان

آئین بزرگداشت هفته پژوهش و رونمایی از آثار تازه تألیف شده حوزه علمیه خواهران استان کرمان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، آئین بزرگداشت هفته پژوهش حوزه علمیه خواهران استان کرمان با حضور، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان برگزار شد.

این مراسم به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان کرمان در محل مدیریت استان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان، حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای علیدادی سلیمانی، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه استان جناب آقای محبی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان سرکار خانم محمدی و جمعی از مدیران و معاونین پژوهش و طلاب مدارس سراسر استان برگزار شد، از ۱۸ کتاب تالیف شده توسط طلاب و اساتید مدارس علمیه خواهران استان که در سال ۱۴۰۲ به چاپ رسیده اند، رونمایی شد.

در این مراسم، پس از تلاوت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی در ابتدا، سرکار خانم محمدی، ضمن عرض خیر مقدم به حاضران و گرامیداشت هفته پژوهش، با توجه به مقارنت هفته پژوهش با ایام فاطمیه، به تبیین مقام و منزلت حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخت و تاکید کرد: برای رسیدن به معرفت و شناخت دقیق و عمیق شخصیت این بانوی باعظمت، نیاز به تحقیق و پژوهش است که مدارس علمیه باید نسبت به این مسئله توجه بیشتری نموده و استمداد ازآن حضرت را سرلوحه کارشان قرار دهند.

سپس معاون پژوهش مدیریت حوزه خواهران استان، سرکار خانم جوکار، به ارائه گزارشی از دستاوردهای یکساله این معاونت و مدارس استان، پرداخت.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، به موضوع بسیار مهم تحقیق و پژوهش اشاره نموده و اظهار داشت: تحقیق و پژوهش یا خلق اندیشه است یا بهره گیری از اندیشه های خلق شده و نتیجه آن آثاری است که منتشر شده و علومی است که به یادگار مانده است و کم نیستند عالمانی همچون شیخ طوسی که وقتی به اندیشه می نشست و به مطلب جدیدی دست می یافت، این جمله معروف را  به زبان می آورد که : «این الملوک و این ابناء الملوک من هذه اللذه» به این معنا که لذتی که من از تحقیق و پژوهش می برم، هیچ حکمرانی چنین لذتی از حکمرانی خود نمی برد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در نگاه دینی ما، حیات علمی و حیات انسانی وابسته به  دستیابی مستمر به نکات علمی جدید است و بنا به نقل روایات، اگر کسی در این زمینه دو روزش مثل هم باشد، خسارت دیده است، افزود: یادگیری علم شخصیت انسان را پیشرفت می دهد و هر چه شخصیت های علمی یک کشور بتوانند درجه علمی کشور را بالا ببرند، رشد علمی کشور بالا می رود.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه صحبت های خود به علم دوستی و پژوهش محوری مردم ایران اشاره کرد و وجود ۴ کتب معتبر شیعه و ۶ کتاب معتبر اهل سنت را که همگی توسط ایرانیان تدوین شده را دلیلی بر این ادعا برشمرد.

وی همچنین به وجود برخی مشکلات همچون سختی کار تحقیقی و ناشناخته ماندن قدر و جایگاه اثر پژوهشی اشاره کرد و بر این نکته تاکید کرد که علمایی همچون شهید اول و شهید ثانی که امروز ما بر سر سفره علوم آنها نشسته ایم، در شرایطی دست به قلم بردند که نه تنها هیچ حمایتی از ایشان نمی شد، بلکه همواره در مضیقه و تنگناهای شدیدی از ناحیه حکومت عصر خود و دیگران بودند. بنابراین اگر چه ممکن است کسی ارزش علم و  تحقیق و پژوهش را نداند، اما این آثار برای بشریت ماندگار می شود. 

در ادامه این نشست، سرکار خانم دکتر نرگس ایزدی عضو هیئت علمی و استاد یار دانشگاه علمی امام صادق علیه السلام تهران، ضمن اشاره به اینکه انتخاب شعار هفته پژوهش توسط معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور، بسیار سنجیده و هوشمندانه بوده است، افزود: سیره فاطمی سلام الله علیها می‌تواند بسترساز خانواده متعالی و بانوی پژوهشگر و انسان رشد مدار باشد. سیره فاطمی برای همه حتی برای امام عصر علیه السلام الگو است که خود فرمودند: «دختر رسول خدا برای من اسوه حسنه ای است».

خانم ایزدی اظهار داشت: رضایت و تسلیم، خانواده محوری، رفتار محترم متقابل، تعاملی برخورد کردن، حفظ کرامت انسانی، ارتباط با همسر و ولایت مداری، وقت شناسی و حضور به موقع در صحنه، همگی محورهایی است که از سیره فاطمی به دست می آید.

در این مراسم، علاوه بر رونمایی از آثار منتشر شده طلاب و اساتید مدارس علمیه خواهران استان، از ۱۰ نفر از معاونین پژوهش و کتابداران  برترمدارس استان، اساتید ارزیاب جشنواره های پژوهشی و اساتید ارزیاب مقالات پایانی تقدیر شد.

در پایان جلسه، امام جمعه کرمان و رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه استان به همراه حاضرین ضمن بازدید از نمایشگاه آثار منتشر شده طلاب و اساتید مدارس استان که توسط معاونت پژوهش استان برگزار شده بود، بر بهره گیری از ظرفیت علمی حوزه علمیه خواهران استان برای رفع نیازهای جامعه تاکید کردند.

 رونمایی از ۱۸ جلد کتاب تألیف‌شده طلاب و اساتید مدارس علمیه خواهران کرمان

 رونمایی از ۱۸ جلد کتاب تألیف‌شده طلاب و اساتید مدارس علمیه خواهران کرمان

 رونمایی از ۱۸ جلد کتاب تألیف‌شده طلاب و اساتید مدارس علمیه خواهران کرمان

 رونمایی از ۱۸ جلد کتاب تألیف‌شده طلاب و اساتید مدارس علمیه خواهران کرمان

 رونمایی از ۱۸ جلد کتاب تألیف‌شده طلاب و اساتید مدارس علمیه خواهران کرمان

 رونمایی از ۱۸ جلد کتاب تألیف‌شده طلاب و اساتید مدارس علمیه خواهران کرمان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha