زندگی حضرت زهرا(س) در تمامی ابعاد برای زنان و مردان، الگویی بی بدلیل و کامل است

معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شیرود گفت: زندگی حضرت زهرا(س) در تمامی ابعاد، جهاد در مبارزه، دانش، سخنوری، همسرداری، مادری و حضور در میدان برای زنان و مردان الگویی بی بدلیل و کامل است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، سامره داجلری، معاون پژوهش مدرسه علمیه‌ی فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) شیرود، در نشست علمی پژوهشی با محوریت سیره فاطمی و الگوی برتر سبک زندگی اسلامی، در جمع طلاب این مدرسه اظهار کرد: حضرت زهرا(سلام الله علیها) با وجود عمر کوتاه اما پربرکت خویش، بهترین الگو در مسائل سیاسی، اعتقادی، عبادی، اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و ولایت پذیری برای زنان و مردان جامعه اسلامی هستند، خداوند متعال در سوره‌های مباهله، تطهیر و انفاق به مقام و جایگاه آن حضرت اشاره می‌کند.

وی بیان کرد: به فرموده امام صادق(علیه السلام)، حضرت مریم(سلام الله علیها) سرور زنان جهان در عصر و زمان خود بودند اما حضرت زهرا(سلام الله علیها) سرور همه ی زنان از آغاز تا پایان هستند.

داجلری تصریح کرد: مقام معظم رهبری، با تاکید بر شأن و منزلت حضرت فاطمه(سلام الله علیها)، آن بانوی بی‌نظیر را به عنوان نمونه و اسوه زنان معرفی کردند که نوع زندگی ایشان در تمامی ابعاد، جهاد در مبارزه، دانش، سخنوری، همسرداری، مادری و حضور در میدان برای زنان و مردان الگویی بی بدلیل و کامل است.

معاون پژوهش مدرسه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) در پایان عنوان کرد: شناخت زندگی حضرت و عمل به سیره ایشان، جامعه را از بسیاری معضلات اجتماعی و فرهنگی دور نگه می‌دارد، البته این الگوبرداری نباید انتخابی و موردی باشد بلکه در تمام مسائل زندگی باید ایشان را اسوه و الگو قرارداد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha