نشست تعاملی سازمان منابع طبیعی و حوزه علمیه خواهران کرمان

حوزه/ نشست هم اندیشی جهت گسترش تعامل سازمان منابع طبیعی با حوزه علمیه خواهران کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست هم اندیشی جهت گسترش تعامل سازمان منابع طبیعی با حوزه علمیه خواهران با حضور آقای میرزاییان مسئول آموزش سازمان و هیئت همراه با مدیر و معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کرمان در محل مدیریت استان برگزار شد.

در ابتدای نشست آقای میرزاییان به تبیین کلی پیرامون محیط زیست کشور پرداخت و اظهار کرد: تمامی کشورها از لحاظ محیط زیست دارای شرایط خاص هستند و اگر کشوری کمتر از ۲۸ درصد کاشت درخت داشته باشد، پوشش جنگلی آن کشور به خطر خواهد افتاد.

وی بیان داشت: پوشش جنگلی در کشور ایران از یک چهارم سطح استاندارد تعیین شده پایین تر است و این احساس خطر برای محیط زیست کشور در آینده خواهد بود.

میرزاییان در ادامه با اشاره به منویات رهبری در اسفند ماه سال گذشته مبنی بر کاشت یک میلیارد درخت در کشور، خواستار راه اندازی پویش توسعه جنگل در استان شد.

وی با اشاره به تولید ۴ گونه نهال در ایران اعم از گونه های جنگلی و بومی مانند؛ بادام کوهی و بنه، گونه های فضای سبزی، مانند کاج و سرو، گونه های زراعت چوب و تولید چوب مانند صنوبر و گونه های بیابان زدایی و پیشگیری از خاک تصفیه و جلوگیری از هجمه شن های روان و ورود ریزگردها به استان بیان داشت: نهال این گونه ها در سه ایستگاه اعم از ایستگاه جاده جوپار و ایستگاه دهبکری و ایستگاه بم تولید می شود و آبیاری این گونه ها بر عهده شهرداری و منابع طبیعی و آب های نامتعارف تامین می شود و سهم سالانه استان کرمان از تولید پانزده میلیون نهال در سال ۱۴۰۲ نه میلیون است.

در ادامه وی درخواست های خود از حوزه علمیه خواهران  را مطرح کرد و گفت: ایجاد بستر فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ حفظ و توسعه جنگل تحت عنوان محافظین افتخاری و طرح همیار طبیعت از مواردی است که طلاب می توانند در آن یاریگر این سازمان باشند.

راه اندازی پویش کاشت نهال با هدف آشنایی طلاب با چالش های کاشت نهال و آشنایی با مراحل رشد نهال در ضمن اردوی یک روزه و برگزاری دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات سازمان منابع طبیعی و آشنایی با محصولات فرعی جنگلی و مرتعی و در انتها دریافت گواهینامه شرکت از مواردی که این سازمان پیگیر آن است.

 در ادامه  خانم محمدی به بیان کلی پیرامون ظرفیت حوزه های علمیه استان پرداخت و جهت تعامل بیشتر، اعلام آمادگی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha