اثبات علیم و امین بودن اشخاص برای کار در حوزه های علمیه خواهران ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین فاضل در نشست گزینش‌گران حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه گزینش نقطه آغاز یک فرآیند است و ضروری است با ایجاد یک فرآیند برای حفظ نخبگان خواهر تأمل و تدبیر شود، گفت: برای کار در حوزه های علمیه خواهران، علیم و امین بودن افراد می‌بایست اثبات شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست گزینش‌گران حوزه‌های علمیه خواهران بمناسبت نکوداشت هفته گزینش و با تقدیر از برترین هسته‌های گزینش استانی در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

در این نشست که با حضور کارکنان معاونت آموزش، معاونت امور حوزه ها، معاونت منابع انسانی و پشتیبانی و اداره کل صیانت و بازرسی حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمیان مدیرکل صیانت و بازرسی حوزه های علمیه خواهران گزارشی از اقدامات دبیرخانه گزینش مدیریت حوزه های علمیه خواهران ارائه و نسبت به جذب و تربیت نیروی انسانی طرحی را ارائه کرد.

در ادامه نشست خانم افشار معاون آموزش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای حادثه اخیر کرمان مطالبی را در زمینه جذب و گزینش عنوان کرد و در ادامه خانم بابایی و خانم رنجبر در خصوص اقدامات این معاونت در رابطه با امور گزینشی طلاب و اساتید حوزهای علمیه خوهران گزارشی ارائه کردند.

دکتر محمدی زاده، معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه های علمیه خواهران نیز در این جلسه به اصلاح ساختاری برخی بخش ها از جمله گزینش اشاره کرد و گفت: درخواست بنده این است که به منظور تسهیل و تسریع در اقدامات نسبت به این موضوع تدبیر لازم صورت پذیرد.

آقای رمضانی، سرپرست اداره کل منابع انسانی در ادامه جلسه گزارشی از انجام امور جذب نیروی انسانی ارائه داد.

در بخش بعدی نشست حجت الاسلام جامعی و حجت الاسلام حسامی، مدیران کل معاونت امور حوزه ها و حجت الاسلام علیزاده در رابطه با جذب و بکارگیری مؤسسین ، هیئات امناء، مدیران استانی و مدیران مدارس علمیه مطالبی مطرح و درخواست بازنگری نسبت به برخی قوانین با شرایط و اقتضائات فعلی حوزه های علمیه خواهران را داشتند.

در بخش پایانی نشست نیز حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و امام راحل، یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای حادثه سالروز شهادت ایشان در استان کرمان را گرامی داشت و برای بازماندگان حادثه صبر و برای مجروحان شفای عاجل را از خداوند متعال مسئلت کرد.

وی با اشاره به آیات و روایات و فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری، گفت: خوب است قوانین زمینی مقتبس از قوانین الهی باشد، اگر عالِمی یک لغزشی داشته باشد یک عالَم دچار گمراهی خواهد شد.

رئیس هیأت مرکزی گزینش حوزه های علمیه خواهران افزود: از ملاک های انتخاب رهبران و پیامبران از جانب خداوند متعال صبر و سعه صدر را می توان برشمرد؛ لذا در انتخاب مدیران و مسئولان توجه به این موضوع بسیار ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از بیرون به این سازمان به عنوان یک مرکز دینی نگاه می شود لازم است به گونه‌ای در انتخاب ها و گزینش ها اقدام کنیم که الگو شویم و از فرآیندها، معیارها و شاخص های ما اقتباس نمایند؛ لازم است این جلسات هم اندیشی ادامه داشته باشد و یک نظام گزینش مبتنی بر الهیات، مستخرج حوزه های علمیه خواهران ارائه نمائیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه گزینش نقطه آغاز یک فرآیند است و ضروری است نسبت به ایجاد یک فرآیند برای حفظ نخبگان خواهر تأمل و تدبیر شود، ادامه داد: برای کار در حوزه های علمیه خواهران، علیم و امین بودن افراد می‌بایست اثبات شود.

وی به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پیشگیری از هر گونه نفوذ به ویژه نفوذ جریانی، بیان داشت: با اشتباه در گزینش و انتخاب ناصحیح، هزینه ای سنگین دچارمان خواهد شد؛ امیدواریم با انتخاب های درست خصوصاً در أمر گزینش به حسب منطق حیاتمان، موجبات رضایت حضرت حجت بن الحسن(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را فراهم سازیم.

در پایان نشست نیز از مدیریت های استای حوزه های علمیه خواهران در استان‌های چهارمحال و بختیاری، زنجان و گلستان به عنوان برترین هسته های گزینش استان‌ها در سال ۱۴۰۲ تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha