آماده‌باش حوزه‌های علمیه خواهران برای افزایش مشارکت در انتخابات

مدیرکل مطالعات و مهندسی فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: راه‌اندازی مسابقات انگیزشی با محوریت سیرهای مطالعاتی، راه‌اندازی حلقه‌های بصیرتی تربیتی ویژه طلاب در مدارس، برپایی نمایشگاه‌های تصویری، برگزاری جشن تکلیف سیاسی ویژه رای اولی‌ها و گفت‌وگوی چهره به چهره در اماکن عمومی مانند مساجد و پارک‌ها و مصاحبه میدانی با جوانان و نوجوانان با محوریت انتخابات و برگزاری تریبون آزاد با حضور کارشناسان سیاسی در تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات مؤثر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام جوانی در اجلاسیه مدیران حوزه‌ علمیه خواهران که در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر نقش‌آفرینی بانوان در عرصه انتخابات و لزوم مشارکت حداکثری اظهار کرد: از وظایف حوزه‌های علمیه خواهران در انتخابات عمل به وظیفه جهاد تبیین در عرصه افزایش بصیرت سیاسی طلاب و عموم مردم و تلاش برای خنثی کردن توطئه دشمنان اسلام و ایران در القای یاس و ناامیدی در میان مردم است.

وی یکی از محورهای اساسی نقش آفرینی حوزه‌های علمیه خواهران در انتخابات را دعوت مردم به مشارکت حداکثری دانست و بیان کرد: حضور مردم و مشارکت حداکثری در انتخابات و کمک به انتخاب اصلح از مهم‌ترین وظایف مبلغان حوزه است.

مدیرکل مطالعات و مهندسی فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: مشارکت وسیع در انتخابات و قانون‌گرایی و احترام به رأی مردم مسائلی مهمی هستند که در انتخابات باید مورد توجه قرار گیرند.

جوانی نقش مدیران استانی در فعال‌سازی حوزه‌های علمیه خواهران در انتخابات را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم در این زمینه برگزاری جلسات توجیهی و تبیینی و ارتقایی ویژه طلاب در حال تحصیل، دانش آموختگان، مبلغان، اساتید و کارکنان حوزه‌های علمیه خواهران است.

وی یکی از اولویت‌های حوزه‌های علمیه خواهران را فعال‌سازی قرارگاه‌های فرهنگی تبلیغی مدارس و تشکل‌های فعال در آن‌ها دانست و گفت: به کارگیری ظرفیت طلاب در حال تحصیل، کارکنان و هیأت امنای حوزه‌های علمیه برای نقش‌آفرینی در انتخابات و فعال‌سازی مدارس علمیه با برنامه‌های متنوع مانند برگزاری نشست‌های بصیرتی تبیینی از دیگر مواردی است که می‌شود دنبال کرد.

مدیرکل مطالعات و مهندسی فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: راه‌اندازی مسابقات انگیزشی با محوریت سیرهای مطالعاتی، راه‌اندازی حلقه‌های بصیرتی تربیتی ویژه طلاب در مدارس، برگزاری نمایشگاه‌های تصویری، برگزاری جشن تکلیف سیاسی ویژه رای اولی‌ها و گفتگوی چهره به چهره در اماکن عمومی مانند مساجد و پارک‌ها و مصاحبه میدانی با جوانان و نوجوانان با محوریت انتخابات و برگزاری تریبون آزاد با حضور کارشناسان سیاسی نیز می‌تواند در پرشور شدن انتخابات موثر باشد.

وی در پایان گفت: تبلیغ در فضای مجازی و رسانه و راه‌اندازی کانال‌های بصیرتی و روشنگری در زمینه انتخابات و پاسخگویی به شبهات و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌تواند از دیگر فعالیت‌های موثر حوزه‌های علمیه در بحث انتخابات باشد.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha