اعتکاف، فرصتی مناسب برای فعالیت فرهنگی تبلیغی مبلغان خواهر استان هرمزگان

مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: آمیختگی چند عبادت بافضیلت در آیین معنوی اعتکاف، فرصت مناسب برای فعالیت فرهنگی ـ تبلیغی ۲۰۰ مبلغه استان هرمزگان است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ هرمزگان، خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن، مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، از فعالیت تبلیغی ۲۰۰ نفر از اساتید و مبلغان مجرب استانی در ایام اعتکاف خبر داد.

وی در اهمیت ایام اعتکاف، بیان داشت: یکی از برنامه‌هایی که در سال‌های اخیر با استقبال خوبی مواجه شده و خصوصا نوجوانان و جوانان با اشتیاق و ذوق وصف ناشدنی در آن شرکت می‌کنند، برنامه عبادی اعتکاف است.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان افزود: خداوند متعال به دلیل نیازهای گوناگون انسان، عبادات متنوعی را برای بندگان خود تشریع کرده و هر عبادتی از جمله نماز، روزه، حج و غیره، جوابگوی بخشی از نیاز انسان است.

وی با بیان اینکه اعتکاف آمیزه‌ای از چند عبادت بافضیلت محسوب می‌شود، گفت: حضور در مسجد، روزه و اقامه نماز از شروط اعتکاف است، فرد معتکف سه روز در مسجد جامع شهر مقیم شده و فقط ضروریات سبب می شود تا کوی دوست را ترک کند، حتی خود را از برخی حلال‌ها نیز باز می‌دارد و تمرین کامل بندگی و جهاد با نفس را در این سه روز انجام می‌دهد، در واقع فرد معتکف دوباره با پروردگار متعال عهد و میثاق بندگی می‌بندد و از لذات دنیایی دست کشیده و خلوتی جانانه را با خدای خود رقم می‌زند.

عباسی تصریح کرد: چون لازم است در طول این مسیر، افراد و کارشناسان آشنا با مسائل دینی زمینه‌های حضور معنوی افراد را فراهم کرده و معتکفین را در پیمودن درست مسیر راهنمایی کنند، مدیریت حوزه خواهران استان هرمزگان همچون سنوات گذشته، طلاب و اساتید توانمند را به مراسم‌های برگزاری اعتکاف اعزام کرده است.

وی به عناوین محورهای سخنرانی در ایام اعتکاف اشاره کرد و بیان داشت: بیان معارف اسلامی و اخلاقی، مبانی ولایت فقیه و رهبری در حکومت اسلامی، تبیین شخصیتی امام خمینی (ره)، دشمن شناسی و تحلیل مسائل اجتماعی، تبیین آسیب‌ها و خطرات جریان‌های انحرافی در جوامع اسلامی، پاسخگویی به شبهات، اعتقادی، سیاسی و تبلیغ چهره به چهره، راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی، تبیین اهمیت مسئله جمعیت و فرزندآوری، اهمیت و فضیلت ماه رجب و اعتکاف، توجه به تبلیغ دانش آموزی با رویکرد بصیرت افزایی و تربیت جوان انقلابی از موضوعات تبلیغ توسط روحانیون و بانوان مبلغه در استان هرمزگان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان افزود: در عصر کنونی تبیین دستاوردهای انقلاب و رشادت جوانان در به ثمر رساندن نهال تنومند انقلاب اسلامی بهترین راه برای آگاهی بخشی به جوانان از بحران هویتی و یافتن الگوی مناسب زندگی برای آنها است؛ لذا با توجه به در پیش رو داشتن ایام مبارک دهه فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، مبلغات به این امر نیز توجه دارند.

وی اظهار داشت: قبل از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، جلسات متعددی در جهت هماهنگی با سازمان تبلیغات و امور مساجد و همچنین دوره هایی در توانمندسازی مبلغات، برگزار شده‌است.

عباسی در پایان به اهمیت ارتباط اساتید با معتکفین و استمرار این ارتباط اشاره کرده و بیان داشت: یکی از مهمترین فعالیت طلاب در ایام اعتکاف، شبکه سازی معتکفین و ارتباط گیری بعد از پایان پذیرفتن مراسم معنوی اعتکاف و راهبری در گروه‌های مجازی و حلقه‌های معرفتی بعد از اعتکاف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha